Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

12 червня, 2003 - 00:00

Опалювальний сезон — за бажанням. Відключатимуть гарячу воду, не запитуючи

Наступного року столиця збирається відмовитися від практики директивного встановлення «зверху» дати початку і закінчення опалювального сезону, заявив учора генеральний директор АЕК «Київенерго» Іван Плачков. За його словами, споживачі (на рівні юридичних осіб, що уклали договір на обслуговування) мають право самостійно вибирати прийнятні для них терміни подачі тепла, а з боку «Київенерго», за умови оплати послуги і відсутності заборгованості, жодних перешкод цьому не буде.

Уже нинішнього року І. Плачков мав намір відмовитися від гідравлічного випробування теплових мереж в літній час, але потім все-таки скасував свій наказ: дуже великий був ризик залишати без перевірки зношені трубопроводи, які можуть піднести неприємні «сюрпризи» в найнепідходящий час, — взимку. Тож за старої, але поганої традиції киянам знову доведеться протягом двох тижнів обходитися без гарячої води. У деяких районах, можливо, і більше, якщо ремонтники не вкладуться у відведений термін: випробування фактично тільки почалися, а вже виявлено понад 600 пошкоджень. Щоправда, наступного року ці незручності мають оминути частину столичних мешканців (очевидно, в нових мікрорайонах): І. Плачков обіцяє до мінімуму скоротити кількість відключень гарячої води там, де в цьому немає особливої потреби.

Заборгованість споживачів за електричну і теплову енергію по Києву (з урахуванням старих боргів) зараз становить 886,7 млн. грн. (з них 735,5 млн. грн. — за «тепло»). Особливе занепокоєння керівника «Київенерго» викликає незадовільний рівень оплати мешканців нових комфортабельних будинків, де вартість житлоплощі коливається від $1200 до $1500 за метр. За словами І. Плачкова, власники таких далеко не бідних будинків, як правило, ігнорують укладання договорів з «Київенерго» і по суті споживають енергію за рахунок сумлінних платників, якими передусім є пенсіонери, повідомляє Петро ІЖИК , «День».

Мій двір, мій під’їзд: донецький варіант

У Донецьку розпочався другий етап виконання міської програми «Мій двір, мій під’їзд на 2002—2006 рр.». Головним завданням цієї програми є залучення широких верств населення до участі в підтримці чистоти і порядку на вулицях міста, у скверах, парках, на територіях шкільних дворів, лікарень, навколо торгуючих підприємств, у житлових кварталах, у забезпеченні збереження дерев, троянд, кущів, ліхтарів, ліфтів.

У рамках програми проводиться огляд-конкурс за 16-ма номінаціями. У ньому беруть участь 9 районів міста, серед яких 57 житлово-експлуатаційних дільниць, 61 житловий будинок, 199 під’їздів. Крім того, активно беруть участь у програмі житлово-комунальні та промислові підприємства. Так, за звання «Кращі з догляду за своїми територіями» борються близько 27 підприємств, організацій, понад 20 домових і квартальних комітетів.

Райони представили 20 вулиць, 12 мікрорайонів, 9 бульварів, 29 скверів. Уже сьогодні кращими за чистотою і порядком визнано Пролетарський, Київський і Ленінський райони міста.

Підсумки другого етапу змагання підбиватимуть 20 серпня, до Дня міста Донецька. Вже нині виконано значний обсяг робіт з очищення міста, у яких найбезпосереднішу участь брали городяни. Усе почалося з робіт з благоустрою, очищення міста від сміття, що назбиралося за зиму, кількох суботників. Тоді розчистили 315 га парків і скверів, ліквідували стихійні звалища, посадили понад 20 тисяч дерев, кущів, квітів, прибрали 2144 км доріг, 3500 га міських територій. Сьогодні значну увагу приділено також ремонту магістралей міста і житлових будинків. Усього протягом другого етапу конкурсу підготують 244 будинки і 648 під’їздів. Ганна ХРИПУНКОВА , Донецьк.

17 кращих вчителів англійської поїдуть до США

Сьогодні заступник Голови дипломатичної місії США в Україні Марі Йованович вітає переможців програми «Українсько-американські премії за досягнення у викладанні» — 17 українських вчителів англійської мови та країнознавства США. З 14 червня по 6 серпня 2003 року вони братимуть участь у семінарі з підвищення професійної майстерності в США. Програма «Українсько-американські премії за досягнення у викладанні» щороку визначає найкращих українських вчителів англійської мови та країнознавства США за їхнє лідерство, професіоналізм, новаторство та розбудову й поглиблення американсько-українських зв’язків. За шість років існування програми 95 українських вчителів взяли участь у семінарах у США, а 435 вчителів отримали комп’ютери, іншу техніку та методичні матеріали для своїх шкіл. Національні фіналісти проходитимуть стажування в університеті штату Монтана, місто Боузмен. До програми стажування також включено тижневе перебування у Вашингтоні та участь у ряді конференцій та семінарів.

Віртуальний рахунок для рідної школи

Непересічну схему допомоги бідній школі склав відомий у Хмельницькому гендиректор фірми «Корвет» Анатолій Вітюк. «В основі — комп’ютерне забезпечення торговельного процесу. Кожен із 36 тисяч учнів міста одержав дисконтну картку, з якою він обслуговується у мережі магазинів фірми з 5-відсотковою знижкою. Відтак стільки ж, 5 відсотків від суми, на яку куплено канцтоварів, спрямовується на віртуальний рахунок його рідної школи і класу», — розповів для «Дня» про своє ноу-хау вельми успішний підприємець. Розрахунок: за рік кожен учень витрачає на ручки, зошити, олівці, фарби і т. ін. щонайменше сто гривень. Тому, мовляв, підопічні разом iз «Корветом» зароблять для своїх навчальних закладів до ста тисяч гривень. На ці гроші навчальні заклади зможуть одержати за «спасибі» товари, що є у торговельній мережі фірми. «Це — парти, інші шкільні меблі, ті ж таки канцприладдя», — продовжив вигадливий підприємець, який за результатами міського конкурсу став Людиною року-2002 у номінації «Реформатор». Мовляв, до цього рішення його спонукала велика кiлькiсть звернень по спонсорську допомогу: «Треба, як кажуть, уміти подати». Знаючі люди категорично спростовують версію про те, що тут має місце якийсь комерційний інтерес: фірма «Корвет» — поза конкуренцією. «Такі ж схеми складено і у 17 райцентрах нашого краю, де магазини фірми. Допоможемо й сільській освіті», — говорить про найближчі перспективи Анатолій Вітюк. Ця форма торговельного обслуговування підростаючого покоління передбачає і конкурси, за результатами яких класи поїдуть на екскурсії по історичних місцях країни. Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ , «День».

Газета: 
Рубрика: