Конструюванням електромобілів та електробусів сьогодні займаються майже всі японські автомобільні фірми та 70 відсотків таких фірм США і Європи. Але японський варіант більш за всіх наближений до "класичного" автомобіля, і навіть перевершує його у зручності. Ним легше керувати, він простіший у технічному доглядові й ремонті та довговічніший.
Своїм досягненням японці планують здивувати світ вже 1998 року. Але... тільки здивувати. У Японії прийнято закон про виробництво електромобілів без права продажу за кордон до повного насичення внутрішнього ринку та поліпшення екології країни. Зате японці охоче діляться своїм досвідом у цій галузі. Нещодавно у Токійському університеті на кафедрі автомобілебудування пройшли стажування працівники Київського акціонерного товариства "Електромобіль", що вже 5 років працює над виробництвом українського електромобіля.
Після цього відрядження президент товариства Володимир ТАТАРЕНКО поділився з "Днем" своїми думками:
- Електромобіль на вулицях Японії вже не диво. На сьогодні він складає майже 2 відсотки усього транспорту. Нині він стає модним та престижним засобом пересування. А що стосується рівня електромобілебудування в Японії, то в цьому її не наздоженуть усі країни світу разом узяті. А Україна взагалі відстала років на 20. Адже конструюванням електромобілів у нашій країні займається тільки одна фірма.
- І що вже зроблено?
- Ми маємо один макетний зразок виготовлений нашим товариством на базі ЛуАЗу. Він дістав позитивний результат іспитів з французькими акумуляторами. Зараз ми готуємося до іспитів у Німеччині на сертифікат якості.
- А серійний випуск електромобілів у нашій країні реальний?
- Для випуску електромобілів в Україні склалися доволі сприятливі економічні та енергетичні умови. По-перше, майже без роботи стоять українські автомобільні підприємства. Їх можна підключити до випуску електромобілів. По-друге, після одинадцятої вечора держава не знає куди дівати електроенергію. Кожну ніч з пустого в порожнє її перекачують гідроакумулюючі станції. Енергетики зацікавлені у залученні нічних споживачів і готові стимулювати їх зниженням тарифів на електроенергію. За нашими підрахунками, тільки Київ за ніч може зарядити 100 тисяч електромобілів. Користь виробництва електромобілів розуміємо не тільки ми, а й Міністерство науки й технологій. Там розроблена програма, яка передбачає з 1998 року виробляти 2000 електромобілів на рік, в основному для перевезення дрібних вантажів.
Та, на жаль, не все так добре. Як стало відомо "Дневі", на реалізацію "електромобільної" програми немає коштів. І чи будуть вони виділені ніхто не знає. Тож, український електромобіль поки що теж чекає своїх кращих часів.