Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Трагедія показала проблему безпеки «човникових» рейсів

31 січня, 2001 - 00:00

Теплохід «Віктор Лебедєв» прибув в Севастопольський порт близько 23 годин в понеділок. На ньому прибув капітан загиблого теплохода «Пам’ять Меркурія» Леонід Пономаренко і 6 пасажирів, доставлені також 8 загиблих. У Ялту в 4 години ранку у вівторок прибув теплохід «Омега», який підібрав в морі ще трьох пасажирів із затонулого «Пам’яті Меркурія». Їх зустріли родичі і забрали додому. Теплохід «Омега» доставив також і 6 трупів, підібраних з перевернутої шлюпки. Не виявлений ще один надувний пліт, на якому за попередніми даними знаходилися 5 чоловік…

Як повідомив «Дню» керівник прес-служби Кримської прокуратури Анатолій Титарчук, за фактом загибелі пасажирів порушена карна справа, на місце виїхали прокурор Криму Олександр Доброріз, його заступник Володимир Ребров і оперативно-слідча група, створена спеціально для розслідування цієї справи. З фірми «Сата», а також з порту приписки вилучені всі необхідні документи. Капітан судна Леонід Пономаренко взятий під варту. Як повідомляє УНІАН, це сталося після того як представники правоохоронних органів піднялися на борт судна «Віктор Лебедєв», яке в неділю підібрало капітана і ще п’ятьох чоловік. Проти Л. Пономаренка порушена карна справа за статтею 77 ч. 1 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки руху і експлуатації транспорту карається позбавленням волі від 3 до 5 років). По ходу слідства про його результати прокуратура обіцяє інформувати громадськість. Прокуратура підтверджує, що попередньою версією причини затоплення теплохода є його перевантаження і неправильне закріплення вантажу на палубі, однак обставини трагедії вивчаються.

Теплохід «Пам’ять Меркурія» належить сімферопольськiй турфірмі, малому спільному підприємству «Сата». У цей нещасливий рейс він був зафрахтований їх колегами з «Алан-тур» (місцева назва серед «човників» — «Аланія»), група туристів набиралася спільно. Зранку в обох фірмах відповідали тільки чергові співробітники, їх керівники знаходилися в Севастопольському і Ялтинському портах і зустрічали пасажирів, що повернулися з моря і команду теплохода. Однак, як повідомляє УНІАН з посиланням на Севастопольський морський торгівельний порт, згідно з уточненими даними, на борту загиблого теплохода «Пам’ять Меркурія» було 54 особи, а не 51, як повідомлялося раніше МНС. За даними порту, 3 «зайві» людини — це так звані «зайці», які не були внесені в список пасажирів в Стамбулі. У порту не виключають, що декілька чоловік, доля яких невідома, не змогли своєчасно покинути судно. У той же час, передає УНІАН, в порту стверджують, що поки продовжується пошук ова операція, ніхто не має права офіційно заявити, що всі 14 чоловік, доля яких ще не визначена, загинули.

Член робочої групи фірми «Сата» Любов Півень сказала для «Дня», що колектив сильно переживає трагедію — загинули їх близькі люди, співробітники фірми, в число яких входить і команда цього приватного теплохода. Це були близькі люди, які добре знали одне одного, часто разом ходили рейсами на Стамбул і цінували одне одного, їх пов’язували не тільки службові стосунки, але й особиста дружба. Що стосується пасажирів, то серед них з Криму було небагато людей, в основному з інших областей України. Співробітники фірми сьогодні проводять опит всіх очевидців трагедії – учасників рейсу, і про причини катастрофи кажуть дуже стримано — вони будуть названі після з’ясування всіх обставин.

Поки утримується від коментарів і Міністерство курортів і туризму Криму. Міністр Олександр Таряник знаходиться в Санкт-Петербурзі, співробітники займаються поточними справами і подробицями катастрофи не володіють. Тим часом безсумнівно, що трагедія примусить переглянути і практику туризму в Криму і взагалі в Чорному морі, і практику «човникарства» — одного з специфічних видів туризму, породженого особливими умовами пострадянського простору. Будуть перевірені умови і практика страхування, надійності суден і інших видів транспорту, рівень відповідальності і турфірм, і транспортних підприємств.

Трагедія зробила це питання надзвичайно актуальним: адже не таємниця, що «човникові рейси» здійснюються не тільки морем, але і автобусами, поїздами і літаками.

Учора в Міністерстві транспорту України кореспондентам «Дня» не вдалося отримати коментарю відносно організації безпеки «човникових» рейсів. Однак, як сказали «Дню» в прес-центрі Міністерства транспорту, найближчим часом відомство оприлюднить свою позицію з цього приводу.

Микита КАСЬЯНЕНКО, Сімферополь
Газета: 
Рубрика: