Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

4 березня, 2009 - 00:00

Розпочато буріння нової газової свердловини

Компанія Regal Petroleum (Велика Британія) 26 лютого приступила до буріння нової газової свердловини (SV-58) на Мехедівсько-Голотовщинському газоконденсатному родовищі в Полтавській області. Про це сказано в повідомленні компанії, розміщеному на сайті Лондонської фондової біржі. Це друга свердловина, яка буриться установкою Lewco 2000HP, придбаною в компанії Saipem Ukraine LLC (дочірня міжнародного бурового підрядника Saipem S.p.A). 11 січня 2009 року Regal Petroleum розпочала буріння газової свердловини (MEX-106) на Мехедівсько-Голотовщинському газоконденсатному родовищі (Полтавська область). На сьогодні глибина цієї свердловини становить 2 600 метрів при планованій максимальній глибині 6 200 метрів.

Повідомляється, що роботи на обох свердловинах мають закінчитися протягом півроку, що вдвічі менше, ніж при використанні бурових установок, які раніше застосовувалися на цих родовищах. Компанія очікує, що до березня 2009 року обсяг видобутку зі Свиридівсько й Мехедівсько-Голотовщинського родовищ становитиме близько 1,5 тисячі барелів умовного палива за добу. Подальше значне зростання виробництва очікується після запуску нових свердловин — MEX-106 і SV-58.

Трамваї вітчизняного виробництва

Випуск нових трамвайних вагонів Т-3 ВПА розпочав Харківський вагоноремонтний завод (ХВРЗ). Презентація вагона відбулася 27 лютого. Як повідомив журналістам генеральний директор ХВРЗ Василь Вітченко, цей вагон розроблений фахівцями підприємства разом зі співробітниками Харківського комунального підприємства «Міськелектротранс», заводу «Електроважмаш», компанії «Енергозбереження» (усі — Харків), Науково-дослідного й конструкторсько-технологічного інституту міського господарства (Київ), компаній «Епро» (Санкт-Петербург, Росія) і Siemens (Німеччина). Внутрішня обробка трамваю виконана з використанням сучасних оздоблювальних матеріалів. Кабіна водія має збільшений обсяг, у ній установлений вентилятор, стан систем трамвая контролюється за допомогою бортового комп’ютера.

Зараз на підприємстві виготовляється 4 вагони Т-3 ВПА за замовленням «Міськлектротрансу». Як заявив журналістам директор Департаменту транспорту й зв’язку Харківської міськради Євген Водовозов, вартість кожного з 4 замовлених містом трамваїв становила 2,075 мільйона гривень. Планується, що трамваї вийдуть на лінію після закінчення ходових випробувань у квітні-травні.

Немає фінансування — немає й електростанції...

Будівництво парогазової електростанції (ПГЕС) в Ізмаїлі (Одеська обл.), спорудження якої планувалося розпочати в другій половині 2008 року, відкладене через складнощі із залученням кредитних коштів, повідомив журналістам член наглядової ради ВАТ «Одесаобленерго» від ТОВ «ВС Енерджі Інтернейшнл Україна» (Київ) Ігор Судак. «Банк, із яким у нас була домовленість, відмовився нас профінансувати, тому зараз ми перебуваємо в стадії пошуку необхідних коштів. Ситуація з пошуками фінансування складна, але ми не маємо наміру зупинятися і в нас є деякі намітки з цього питання», — сказав він. При цьому Судак зазначив, що всю необхідну для будівництва ПГЕС документацію підготовлено в повному обсязі. «У нас повністю вся документація підготовлена, все зроблене для того, щоб можна було реально фінансувати й будувати», — додав він. «ВС Енерджі», яка керує 55% акцій ВАТ «Одесаобленерго», 2007 року заявила про намір побудувати три ПГЕС — в Одесі, Ізмаїлі та Севастополі, які повинні вирішити проблему надійного електропостачання даних регіонів. Передбачається, що загальний обсяг інвестицій у проект перевищить $800 мільйонів.

I знову підозри в монополізмі

Антимонопольний комітет України (АМКУ) порушив справу щодо ЗАТ «Воля-Кабель» (Київ) за ознакою зловживання монопольним становищем на ринку кабельного телебачення Києва. «Нами встановлено, що тарифи на послуги цього акціонерного товариства є необѓрунтовано завищеними», — повідомив в.о. голови АМКУ Олександр Мельниченко на брифінгу в Києві. За його словами, остаточну ухвалу в цій справі комітет планує прийняти в квітні. Мельниченко також зазначив, що після завершення розслідування доцільності тарифів на послуги кабельного телебачення, яке, окрім столиці, йде ще й у ряді регіонів, можливим буде розслідування тарифів на послуги інтернет-доступу. Раніше АМКУ порушував справу щодо ЗАТ «Воля-Кабель» стосовно термінів переходу на цифрове кабельне мовлення в столиці.

Велике працевлаштування в період кризи

Корпорація «Індустріальний союз Донбасу» (ІСД, Донецьк) планує працевлаштувати три тисячі осіб на нових об’єктах, які працюватимуть на базі Великотокмацького родовища марганцевих руд (поблизу смт Степногорськ Васильєвського району). Про це повідомив голова Запорізької обласної ради Олександр Нефьодов. «У підписаному з ІСД меморандумі говориться не лише про промислову інфраструктуру, але й про розв’язання соціальних проблем Степногорська... Це робочі місця в шахтах, на збагачувальній фабриці та феросплавному заводі, який планується побудувати за німецьким проектом», — сказав він, зазначивши, що за останні 10 років це — єдиний інвестор, який зважився вкласти капітал у так званий марганцевий проект. ІСД і Запорізька облрада в лютому підтвердили готовність реалізувати «марганцевий проект», який передбачає будівництво заводу феросплавів.

Згідно з підписаним меморандумом, ІСД планує побудувати підприємство із закінченим циклом, від видобутку марганцевої руди до виплавки марганцевих феросплавів, річною потужністю 350 тисяч тонн марганцевих феросплавів. Орієнтовні терміни будівництва об’єкта — п’ять-сім років.

Газета: 
Рубрика: