Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Попит підігріє ціну

Автомобілі, можливо, подешевшають. Але не вiдразу
16 лютого, 2008 - 00:00
ТОРІК АВТОДИЛЕРИ ПРОДАЛИ ПОНАД 542 ТИСЯЧІ НОВИХ АВТОМОБІЛІВ ПРИ ПРОГНОЗІ 540 ТИСЯЧ. НЕ МЕНШИЙ ПОПИТ МАЮТЬ НА УКРАЇНСЬКОМУ РИНКУ Й СТАРІ АВТОМОБІЛІ. ЗА ПІДРАХУНКАМИ ВААІД, РІЧНИЙ ОБОРОТ РИНКУ СТАРИХ АВТО СТАНОВИТЬ, ЯК МІНІМУМ, $4 МІЛЬЯРДИ / ФОТО З АРХIВУ «Дня»

«Чекати істотного зниження цін на автомобілі (після вступу України до СОТ. — Авт. ) не слід, — застерігає президент Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Станіслав Щербина. І додає: «Чекати різкого зниження цін — це безумство».

Згідно з умовами вступу України до СОТ, після приєднання до цієї організації мито на імпортні автомобілі буде знижено проти діючих сьогодні на 25% — до 10%. Тому Щербина наголошує, що зниження цін на автомобілі після вступу України до СОТ цілком можливе за відсутності перехідного періоду, тобто без поетапного зниження ввізного мита. «Зниження цін у середньому можливе в межах 7—10%, але за умови, що виробник залишить існуючі сьогодні закупівельні ціни на автомобілі для нашого ринку, а не підвищить їх — адже він диференційовано підходить до кожного ринку, а український ринок на сьогоднішній день є досить розвиненим — ми довели, що вміємо працювати», — говорить президент ВААІД.

У той же час, на його думку, формування ціни виробника на автомобілі — не такий простий процес, як може здатися на перший погляд. Він включає в себе безліч чинників. Сьогодні одним із них є величезні «автоапетити» українських споживачів. «Це також підігріває ціну», — коментує ситуацію Щербина. Крім того, він наголошує, що складно прогнозувати ціни, коли розмір ставки ПДВ, яка діятиме до кінця року, все ще не визначено. «Прогноз автомобільного ринку — невдячна справа», — резюмує Щербина.

Проте головний його висновок полягає в тому, що вступ до СОТ має принести українському авторинку позитивні моменти. Так, за словами Щербини, податки, які сплачуються за автомобіль, становитимуть 8—10% його вартості. Іншими словами, податки будуть такими ж, як і для всіх інших членів СОТ. Одначе, це також не означає, що ціни на автомобілі різко впадуть. Експерт зауважує, що зміни на ринку стануться не раніше наступного року. «Природно, цього року вже нічого не зміниться, оскільки бюджет вже «зверстано». Якщо й будуть якісь нововведення, то вже з першого січня 2009 року», — впевнений він.

Позитивним наслідком вступу України до СОТ, на думку експертів ВААІД, є труднощі для так званих «сірих» дилерів. «Пропадуть різні схеми ввезення розукомплектованих авто, «утоплеників». За «сірою» програмою заниження ціни вже стане неможливим, — вважає Щербина, — а сам «сірий» дилер стане більш організованим».

Сьогодні на українському автомобільному ринку склалася така ситуація, що поступово європейські виробники витісняють автобудівників країн СНД. Зокрема, популярність російських автомобілів знижується серед споживачів. І, на думку представників ВААІД, після вступу України до СОТ автомобілі російського виробництва поступово підуть з ринку.

«Російський виробник приречений на вимирання... Що б ми сьогодні не говорили, які б прекрасні автомобiлi вони не робили, право на життя має лише те, що може конкурувати», — зазначив Щербина. Директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко пояснює це тим, що зараз російські автомобілі ввозяться до України без мита, одначе, після вступу до СОТ це правило скасують. «У нас досі існує міжурядова угода між українським і російським урядами стосовно безмитного ввезення автомобілів та машинних комплектів. Те ж саме і з Україною — ми маємо можливість вивозити українську продукцію, — нагадує Назаренко й уточнює: — Країна-учасник СОТ не має права з будь-якою країною, в тому числі й із Російською Федерацією, створювати інші умови, ніж ті, що вона має з країнами-членами СОТ».

Ще один пункт, на який варто звернути увагу вітчизняним автовиробникам — це автомобілі, що були у користуванні, які можуть «ринути» на український ринок. Олег Назаренко впевнений, що, насамперед, це торкнеться українських виробників. «Нам зрозумілі кроки уряду з обмеження ввезення автотехніки, що була у використанні, й певним бар’єром стане ухвалений ВР закон, який регулює сплату транспортного збору при першій реєстрації транспортних засобів, що були у вжитку, у залежності від віку й об’єму двигуна», — повідомив Назаренко.

Марія СЕМЕНЧЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: