Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / КУЛЬТУРА

6 жовтня, 1999 - 00:00

Сфера фотографіки

Техніку своїх робіт (проте в цьому випадку йдеться не просто
про незвичайну техніку, але й, можливо, про новий вид мистецтва) київські
художники Олександр Калмиков і Наталя Фандикова визначають по-різному.
Для виставки в галереї «Триптих» було вибрано термін «фотографіка». Дійсно
— в творчості київських художників задіяні передусім фотографія й графіка
(комп'ютерна), але не тільки. Можна пригадати й театр, і кіно. Принаймні
те, чим займаються Олександр Калмиков і Наталя Фандикова, для України —
явище унікальне. Виставку склали роботи з циклів «Неальбомне», «Ілюзія
про ілюзії», «Випадкова недбалість», диптих «Неназваний птах», а також
робота «Синє відчуття», виділена в самостійний твір у процесі роботи над
циклом «Золота нитка». Всі вони — аж до осіннього вербового листочка в
усій пишності його фактури — пізнавана, але все ж таки перевідтворена реальність,
фрагменти якої можуть відокремлюватися й зіставлятися за законами вже не
стільки логіки, скільки гармонії. Кожний цикл Олександра Калмикова й Наталі
Фандикової — поетична метафора, знайдена і розвинена протягом певної кількості
графічних листів. Іноді головна тема начебто повертається навколо осі,
різними гранями і, відповідно, споглядається й вивчається з різних поглядів
(«Неальбомне»). Іноді, навпаки, цикл передбачає ледве чи не сюжетний розвиток
(«Ілюзія про ілюзії»). У будь-якому випадку, чи йдеться про свободу й мрію
(як у першому циклі) або про перетворення світу краси на світ повсякденності
(як у другому) — завжди існує головний, цементуючий образ, що додає потокові
фотографічних листів цілісності й стрункості, вважає Оксана ЛАМОНОВА
.

Газета: 
Рубрика: