Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Ваш вихід, маестро

Школа оперного диригування відкрила нові імена
14 липня, 2021 - 14:23

Цей творчий проєкт започаткований Національною спілкою театральних діячів України у співпраці з Київською Оперою ( куратор – Віктор Плоскіна,  головний диригент оркестру Київської Опери). Цьогорічними учасниками школи стали 9 молодих, талановитих  музикантів: Катерина Косецька, Тарас Мартиник, Оксана Величко,  Кирило Семенченко (на фото),  Марія Берлад, Роман Багрій, Олександр Азізов,  Іван Стецький  та Віталій Ляшко.

-НСТДУ працює креативно. Майже за п‘ять років відбуваються  школи, семінари та ворк-шопи, які відвідало більше тисячі осіб. Це актори, режисери, художники, менеджери, а  нині диригенти, - зазначила Ольга БАЙБАК, начальниця відділу зовнішніх комунікацій в Національній спілці театральних діячів України. - Ідея організації диригентської школи в Києві  належить маестро Плоскіні, який має великий досвід постановки творів у різних провідних оперних театрах не лише в нашій країні, а  й за кордоном. Віктор Михайлович  вважає, що диригентам-початківцям необхідно допомагати, адже робота в класах консерваторій і театральна практика – це абсолютно різні речі.

- Диригент – це людина, котра першою входить в оркестрову яму і остання йде на поклон. Опера базується на музичній платформі, яка є її основою, а маестро – своєрідним капітаном, котрий веде музичний корабель через рифи і перепони. Диригент є і тією людиною, від якої залежить успіх уже поставленої вистави. Тому підготовка оперного диригента потребує, крім базових музичних навичок, тісної взаємодії з режисером, художником і постановочною частиною в театрі. Як правило цьому ніде не вчать, тому молоді диригенти опановують усі ці премудрості вже на виробництві, - каже В. ПЛОСКІНА.

Протягом трьох днів диригенти з Києва, Харкова, Львова та Хмельницького проходили майстер-класи з диригування оперних арій, дуетів та ансамблів під рояль та оркестр. А закінчилося навчання гала-концертом у Київській Опері, де під диригуванням учасників школи прозвучали уривки з «Травіати», «Богеми», «Сільської честі», «Ромео і Джульєтти».

Віктор Плоскіна розгледів як потенціал молодих диригентів, їхнє бажання розвиватися і досягти успіху в професії, так і певні проблеми, які намагався допомогти подолати.

В рамках проєкту був організований круглий стіл «Роль диригента в оперній постановці», до розмови були запрошені як професіонали, так і початківці. Своїм баченням на професію диригента, секретами професії ділилися: диригент Дмитро Логвин, головна хормейстерка Київської Опери Анжела Масленнікова, Віктор Плоскіна, головний диригент Київської опери, режисерка Оксана Тараненко, доктор мистецтвознавства Марина Черкашина-Губаренко, музичний керівник Львівського національного театру опери та балету Іван Чередніченко, солістка Національної опери України Анжеліна Швачка і композитор Олександр Щетинський.

Треба зазначити, що проведення школи для диригентів стало  подією неординарною, всі учасники були готові до спілкування і відверто розповідали про власний досвід. Так Іван Чередніченко наголосив на необхідності співпраці з вокалістами, на формуванні вміння домовлятися. Марина Черкашина-Губаренко порівняла оперний театр із семиголовим драконом (диригент, режисер, директор, хормейстер та інші), тож якщо нема сильної команди, не буде сильної постановки. Говорили учаснким зустрічі й  про роботу з режисером, і про необхідність постійного самовдосконалення – від вивчення мов до відвідування майстер-класів.

Підготувала Тетяна ПОЛІЩУК, «День». Фото з facebook-сторінки НСТДУ
Газета: 
Рубрика: