Українська аудиторія соціальних мереж Facebook та «ВКонтакте» стала свідком шквалу плакатів, відеороликів, демотиваторів і просто звернень активістів із закликами прийти на вибори! Що спонукає молодь, яка сидить в Інтернеті, готуватися до виборів та ще й закликати голосувати інших!? Про це та загалом про участь молоді у виборах 2012 року — у розмові з «Днем» члена нацкомітету кампанії «МОЛОДІЖНА ВАРТА» Олександра СОЛОНТАЯ.
— Минулого тижня ми завершили проведення ФМ.2012 (Молодіжні форуми 2012 року. — Авт.), які стали одним із найбільших молодіжних заходів останніх років. Ми зібрали понад тисячу лідерів молодіжного руху і дискутували про вибори. Проведення таких форумів стало невипадковим, адже не можна було допустити, щоб молодь проігнорувала вибори. Для майбутнього України дуже важливо прищепити українській молоді виборчу традицію, і ми через форуми досягли значних успіхів. Великою мірою те, що відбувається нині в Інтернеті, а також на вулицях та в вишах, — це серія різних малих кроків молодих активістів, спрямованих на підвищення виборчої активності саме молоді. Навіть соціологи минулого тижня зазначили, що готовність молоді йти на голосування почала зростати.
— Яку активність молоді прогнозуєш на цьогорічних парламентських виборах (безпосередньо голосування, спостереження...)? Поясни чому.
— Меншу за середню. Лише 40—50% молоді прийде голосувати. А наявність тисяч проплачених спостерігачів молодого віку на дільницях активністю вважати не можна. Це — просто гроші.
Політики зробили все, щоб молодь утратила інтерес до політики. А саме — невиконання обіцянок, відсутність серйозних кроків і програм, які охоплюють значну кількість молоді, навіть ліквідація молодіжного міністерства. Усе це свідчить, що політики вирішили керувати державою без залучення молоді. Партії не знають, що робити з молоддю. Молодь відповідає взаємністю — цілковите ігнорування політиків, співпраця виключно за гроші. Ми це прекрасно знали і тому на форумах саме про це говорили. Мені здається, нам удалося донести думку, що молоді варто змінювати своє ставлення — бути активними не тільки в день голосування, а особливо після нього. Це необхідна передумова досягнення результатів, адже вплив у міжвиборчий період є визначальним.
— Організаторами ФМ є громадянська кампанія «МВарта» і рух «Чесно». Здається, довкола порядності першої у ЗМІ не точилися дискусії. На відміну від другої. Пригадую, рух «Чесно» навіть пов’язували із сім’єю Кучми. Я так розумію, вирішуючи разом проводити ФМ, ви були на сто відсотків упевненими в порядності свого партнера. Які підстави?
— У нас узагалі нема питань до руху «Чесно». Він організований товариством громадських організацій «Новий громадянин». Ми знаємо «нових громадян» від самого створення, бо самі ними є. Гадаю, якщо рух «Чесно» продовжить свою роботу після виборів і змусить політиків здійснювати особисте голосування, тоді всі питання щодо заангажованості руху остаточно зникнуть.
— А яка подальша доля кампанії «МВарта»? Чи буде вона трансформовуватися в якийсь інший формат (ідеться про подальшу спільну діяльність організацій, які були об’єднані кампанією)?
— «Молодіжна варта» завершується. Минуло п’ять років із початку кампанії, і її здобутки очевидні: закони про студентське самоврядування, студентський проїзд і стипендію, зміни в житловому законодавстві щодо молодих сімей, антиалкогольні документи та низка інших. Саме ці позитивні приклади ми й використовуємо як аргументацію того, що молодь може і повинна впливати на розвиток країни.