Підприємець Сергій Коваленко збирається судитися з
тими, хто продав йому «Volvo C70».
За його версією, яку він оприлюднив на прес-конференції,
все відбулося таким чином. На шосе вискочила собака. Сергій крутнув кермо,
машина вилетіла в кювет і врізалася в дерево. Звичайно, в самій аварії
був винен водій, але в автомобілі не спрацювали подушки безпеки, і Сергій
Коваленко із травмами голови та грудної клітки чотири місяці провалявся
в реанімації. У результаті колишній призер чемпіонатів Європи з важкої
атлетики отримав другу групу інвалідності, пенсію в 37 гривень і виплату,
за страховкою, півмільйона доларів від АКВ «Грант». І тільки компанія-виробник
«Volvo», її авторизований дiлер «Вікінг моторз», за словами Коваленка,
ніяк не відреагували на те, що сталося. На запит прислати фахівців із цих
подушок, що вмить надуваються, для проведення експертизи отримано відмову.
Доки не завершена (через те, що не було згаданої експертизи)
кримiнальна справа щодо аварії, С. Коваленко не може подати в суд ні на
фірму-виробника, ні на дiлера- продавця. Щоправда, є один нюанс. Це «Volvo
C70 coupe» було першою машиною такої марки, яку продали в Україні, і тому
систему безпеки не було сертифіковано в нашій країні. Проте, крім цієї
системи, все інше було сертифіковане, і в договорі про продаж зазначено,
що автомобіль цілком справний і відповідає техпараметрам. А якщо це виявилося
не так, то, як вважають постраждалий та його адвокат, хтось має відшкодувати
матеріальні та моральні збитки.
Сергій Коваленко та його юрист Володимир Грудок твердять,
що таке ставлення знаменитої автофірми до покупців з України як до громадян
третього світу, що не вміють відстоювати свої права споживачів, абсолютно
неприпустиме. І для того, щоб активізувати переговори, Коваленко збирається
поширити через ЗМІ та Інтернет інформацію про фактичну відмову фірми від
своїх гарантійних зобов'язань. До речі, прес- конференція С. Коваленка
транслювалася в Інтернеті в реальному часі, і на її сайті зареєструвалося
понад сто журналістів, у тому числі зі США, Канади, Швеції та Німеччини.
Воістину чудова спроба відстояти свої споживчі права в
міжнародної автофірми. Тільки постає запитання: коли і до своєї держави
ми будемо ставитися так само вимогливо? І не один хоробрий бізнесмен, а
всі ми, кого вона раз по раз «кидає» і кому навіть пенсію в 37 гривень
добитися так важко?