Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Київ: транспортно-дорожній хаос

Учора в «пробках»... народжували
3 червня, 2004 - 00:00

Учора столичний міст Патона в прямому значенні трусило. Транспортної «пробки», що затяглася б більше ніж на чотири год ини, в київському управлінні ДАІ не пригадують. Містом поповзли чутки, що частина моста обвалилася, і 20 машин впали в ріку. Проте в ЦГЗ МВС та МНС цю інформацію спростували. Як повідомили там кореспондента «Магнолії-ТБ», небачена «пробка» виникла, ймовірно, через те, що в зв’язку з ремонтом частково виявився перекритий для руху Південний міст. У результаті на мосту Патона різко зріс трафік, а ще більше посилили ситуацію дві незначні аварії. У них, на щастя, ніхто не постраждав, але рух на мосту було паралізовано. Тисячі киян простояли в багатогодинній «пробці», а «швидка» не встигла довезти породіллю до лікарні. Дитина, як повідомляє «Магнолія-ТБ», народилася просто в машині, оскільки лікарям, як і іншим, довелося надовго затриматися в районі моста Патона.

У прес-центрі МНС на прохання прокоментувати виникнення чуток відреагували зі сміхом. Мовляв, швидше за все, хтось із водіїв, простоюючи в «пробці», вирішив потішитися і з нудьги почав придумувати байки.

Справді, цього разу обійшлися «байками». А ось ситуацію з мостами в столиці та щоденною кількістю циркулюючих ними машин — не можна назвати такою смішною. Київська влада неодноразово заявляла, що міст Патона перебуває не в найкращому станi: залізобетонні та встановлені на них асфальтні перекриття вимагають заміни. А те, що рух мостом у годину пік, м’яко кажучи, ускладнено (конструкція не може впоратися з виниклим на ній потоком авто), — навіть не вимагає нагадування.

Не так давно на мосту закрили прохід для пiшоходів. Крім моста Патона, ремонту потребують ще 12 київських дорожніх конструкцій — розтріскується насичений вологою бетон, а металеві балки роз’їдає корозія. А прискорює ці процеси не що інше, як транспортне перевантаження. Експерти стверджують: з урахуванням того, що сьогодні в столиці на дві сім’ї припадає один автомобіль, — необхідно терміново побудувати щонайменше ще два мости через Дніпро.

Подібні заходи хоч і дороговартісні, але в Генплані міста вже зазначаються. Водночас ситуація з пробками в столиці штучно погіршується. Як раніше говорив «Дню» фахівець інституту «Гіпроград» Едуард Шаповалов, у жодному європейському місті не закривають очі на імпровізовані стоянки вздовж траси. А крім того, не наповнюють центр офісами й «елітним житлом», які, зрозуміла річ, притягають додатковий потік авто.

ДО РЕЧІ

Як повідомляє Інтерфакс-Україна з посиланням на прес-службу Київської міськадміністрації, столична влада має намір заборонити вести ремонтні роботи на мостах удень, обмеживши час для ремонту 12 годинами — з 22.00 до 10.00. (Слід зазначити, що «пробки» на мосту Патона «зароджуються» регулярно близько 8.30 ранку в будні. Отже, таке обмеження навряд чи допоможе.) У ході засідання президії Асоціації міст України столичний голова Олександр Омельченко доручив генеральному директору корпорації «Київавтодор» Володимиру Жукову підготувати відповідне розпорядження. Зі слів мера, ремонт удень необхідно заборонити для розвантаження мостів, оскільки ремонтні роботи обмежують рух у години пік.

Нагадаємо, раніше Київміськадміністрація вирішила обмежити рух на половині ширини проїзду пролітних споруд № 1 та № 3 правобережної естакади Південного моста з 1 червня по 30 жовтня. Це означає, що частина жителiв Харківського масиву їде на міст Патона.

Оксана ОМЕЛЬЧЕНКО, «День»
Газета: