У рамках масштабної ретроспективи сучасного українського
живопису, здійснюваної куратором Євгеном Карасем у його «Ательє» на Андріївському
узвозі у Києві, відкрилася чергова виставка. Попри дещо претензійну назву
«Структура гармонії», експозиція нефігуративних полотен одесита Миколи
Стовбура та киян Марка Гейка і Олени Рижих, дійсно, пробуджує схильність
до умоглядного філософствування і відчуженої споглядальності. Тріо «кольоропоклонників»
успадковує традицію благоговійного ставлення до чистого і виразного «голосу
фарби», кольору як метафізичної звістки. Особливо показові в цьому сенсі
зелений, синій і жовтий парафрази класичного «Чорного квадрата» Малевича,
народжені пензлем М.Стовбура. Втім, «потонути» у морі кольору дає можливість
кожний з експонентів. І самим глядачам вирішувати, яке з цих трьох морів
тепліше, ласкавіше і бездонніше.
Мисливці за світлом зібралися у Києві
28 серпня, 1998 - 00:00
Газета:
Рубрика: