Дітей заздалегідь ознайомили з проектом майбутнього державного документа і вислухали їхні пропозиції. Головний фахівець відділу природно-математичної і технологічної освіти МОН України Ірина Пархоменко сказала «Дню»: «Особисто я вперше беру участь у обговоренні проекту державного документа разом із дітьми. У зв’язку з проведенням реформи в освіті та переходом шкільного навчання на дванадцятирічний термін, змінюватимуться і програми, які складають на основі державних стандартів. Ці стандарти нині розробляють з усіх предметів. Дуже добре, що залучили до обговорення дітей. Вони не претендують на роль фахівців у даній сфері, проте роблять цілком обгрунтовані зауваження з деяких питань. Наприклад, пропозицію ввести до курсу даного предмета елементарні знання про ліки, щоб першу допомогу діти могли грамотно надати собі самі, ми обов’язково внесемо до документа. Цілком резонно учні зауважили, що займатися самозагартуванням і масажем без контролю з боку фахівців у цій галузі, може бути небезпечним. І це побажання також врахуємо при складанні програм. Також діти дуже точно визначили, що успіх у викладанні предмета залежить від якості підготовки до нього вчителя. Ми вже працюємо над системою підготовки педагогічних кадрів з цього предмета».
Практично всі школярі, які виступали на обговоренні, звертали увагу на необхідність більш тісно пов’язувати навчання з реальним життям. Вони не хочуть вивчати вогнегасник за таблицями, вони просять зробити для них хоч би діючий макет. Отримувати навички спілкування для попередження конфліктів чи вміння поводитися в надзвичайних ситуаціях їм хочеться у формі тренінгів, а не під час сидіння за партою над підручником. Оксана Драгущак і Денис Степура, представники Дитячого медіа-центру «Голос дитини» сказали «Дню»: «Потрібно більше уваги приділяти профілактиці виникнення проблем зі здоров’ям як у молодшій, так і в старшій школі. А ще нам хотілося б, щоб у школах ввели курс «Соціальна толерантність» для формування поняття соціальної рівності всіх членів суспільства. Для покращання здоров’я школярів слід викоренити у наших школах практику залякування дітей викладачами, усунути в спілкуванні з дітьми методи психологічного тиску, оскільки ці моменти негативно позначаються на здоров’ї дітей та їхньому розвитку».
Багато учнів акцентували увагу дорослих на тому, що всі вони дуже різні і тому для них потрібно створювати варіанти програм з предметів, щоб кожна дитина могла якнайкраще реалізовувати свої можливості як на сьогодні, так і в майбутній своїй діяльності. Валерій Дивак, проректор з навчальної роботи Центрального інституту післядипломної підготовки АПН України, відзначив, що приємно усвідомлювати не тільки той факт, що ми почали прислухатися до думки дітей, але й те, що на громадських слуханнях зазвучали голоси не тільки окремих школярів, а й представників дитячих громадських організацій, бо це вже свідчить про рівень розвитку демократії в нашому суспільстві.
А стосовно змісту нового предмета слід сказати, що його вивчення спрямоване на формування розуміння власної відповідальності людини за своє здоров’я, усвідомлення здоров’я як однієї з найважливіших життєвих цінностей. Курс знайомить дітей із раціональним режимом праці і відпочинку, раціональним харчуванням, вчить збереженню психологічної рівноваги і підтримці життєвого оптимізму, дає необхідні для соціальної адаптації знання, дає рекомендації з поведінки у надзвичайних ситуаціях. Міністерство освіти і науки має намір згодом розробити з даної теми і цикл занять у вищих навчальних закладах.