Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

КІБЕР-ЖИТТЯ

2 листопада, 2001 - 00:00

Проведення чемпіонату, на думку його організаторів, символізує переломний момент у розвитку комп’ютерної індустрії, початок котрої в далеких 60-х поклали інженери-комп’ютерники, які створили ігри для власної розваги. Нині ж світовий обiг «фабрики» комп’ютерних «іграшок» оцінюється приблизно в 160 мільярдів доларів, що навіть перевищило прибутки від виробництва теле- й кінопродукції. Популярності ж комп’ютерних «бродилок» і «стрілялок», як вважає маркетинг-менеджер російського представництва компанії «Самсунг Електронікс» Мiла Масіна, не варто боятися, оскільки, поширена думка про те, що вони викликають психологічну залежність, агресію та індивідуалізм, не відповідає істині, це підкреслюють навіть деякі психологи. Боятися віртуального простору, на її думку, можуть лише люди з нестійкою психікою — морально здорова людина в будь-який момент повертається в реальність. За словами М. Масіної, «іграшки» просто прийшли на зміну вуличним «війнам» і впливають на підлітків таким же чином, тобто сприяють, завдяки воєнізованому характеру гри, викидові адреналіну та зняттю негативної енергії.

А доки фахівці роздумують над питаннями «шкідливості» або «корисності» комп’ютерних ігор, ряди їх любителів щодня неухильно поповнюються. Причому з такою швидкістю, що представники деяких компаній усерйоз почали думати про те, щоб поставити перед Олімпійським комітетом питання про визнання кібер-ігор видом спорту. Причому, очевидно, шанси змінити статус у надпопулярної розваги все ж таки є, оскільки те, що має місце змагання, а також те, що потрібно проявляти велику швидкість мислення та реакції, вже свідчить про спортивний характер гри.

Залишається додати, що захищати під українським прапором честь держави в Сеулі українським геймерам треба буде в нелегкій боротьбі із 400 гравцями із 25 країн світу. Хто знає, можливо, внаслідок сеульських поєдинків частина призового фонду в розмірі 30 тис. доларів завдяки українській команді збагатить вітчизняну скарбницю. А самі геймери підтвердять те, що навіть в умовах гострого дефіциту в країні комп’ютерів на душу населення можна за великого бажання прилучатися до сучасних світових надбань, причому користуватися ними талановито й успішно.

Наталя МЕЛЬНИК, фото Анатолія МЕДЗИКА, «День»
Газета: 
Рубрика: