Щоправда, якщо раніше укази Президента набували чинності,
коли впродовж 30 днів парламент не приймав по них жодного рішення, то тепер
акти глави держави матимуть характер «цінних вказівок» органам виконавчої
влади, уряду, «на що президент має цілковите право як керівник держави
й гарант Конституції», — зауважив на брифінгу Олександр Мартиненко. Як
стало відомо, в адміністрації готуються кілька подібних указів щодо економічних
проблем. О. Мартиненко нагадав, що останній такий документ — з приводу
роботи Херсонського суднобудівного заводу.
Переважна більшість нових указів буде пов'язана з адміністративною
реформою, зокрема, в міністерствах енергетики та транспорту. Готуються
укази про житлову політику й особливості приватизації в енергетичному комплексі.
«День» звернувся за коментарем до заступника начальника
юридичного відділу Верховної Ради Володимира Милованова: «Видання економічних
указів Президентом — результат вільного тлумачення Конституції. Нагадаю,
що ст. 68 вказує, що кожен зобов'язаний беззаперечно дотримуватися Конституції.
Видання таких указів, які виходять за рамки повноважень Президента, можна
кваліфікувати як зловживання службовим становищем, що передбачено чинним
Кримінальним кодексом України. Такі дії Президента можуть мати й серйозніші
наслідки. Скажімо, якщо черговий указ стосуватиметься звільнення від податків
будь-кого, то залежно від мотивів, дії глави держави можуть бути кваліфіковані
за статтею 86-1 КК як розкрадання в особливо вкликих розмірах. До того
ж такі дії Президента можуть стати основою для імпічменту».