Оружие вытаскивают грешники, натягивают лука своего, чтобы перестрелять нищих, заколоть правых сердцем. Оружие их войдет в сердце их, и луки их сломаются.
Владимир Мономах, великий князь киевский (1113-1125), государственный и политический деятель

Податок на транспорт, чи консервація бідності?

Експерт прокоментував ініціативу Мінфіну оподатковувати авто вартістю понад 40 тисяч доларів
17 ноября, 2020 - 19:05

Кабінет Міністрів пропонує останню норму знизити до 200 мінімалок (1 млн грн). Якщо залишити старі правила, в наступному році мінімальна ціна, по якій потрібно платити податок, склала б 2200000 грн. За новими правилами — 1200000 грн.

«Зазначені зміни пропонуються через те, що після збільшення розміру мінімальної заробітної плати у 2020 році перелік автомобілів, який розміщений на офіційному вебсайті Мінекономіки, скоротився майже в 1,5 раза порівняно з 2019 роком, що призвело до зменшення кількості автомобілів, які підлягають оподаткуванню», — пояснюють у Міністерстві фінансів.

Якщо раніше транспортний податок платили залежно від об’єму двигуна, зараз методику ускладнили. Міністерство розвитку економіки, торгівлі й сільського господарства до 1 лютого опублікує на своєму сайті список машин, за які доведеться платити додатково.

Також чиновники розробили спеціальний калькулятор, який дозволяє розрахувати вартість машини.

Автоюрист Денис Коваленко розповідає: платники податків звільняються від відповідальності в разі, якщо з якоїсь причини не отримали «лист». Але все одно податківці мають право нарахувати несплачену суму протягом трьох років. Так, якщо не заплатили цього року через неуважних податківців, цілком можливо, що наступного доведеться платити в подвійному розмірі.

Експерти-транспортники обурюються таким новаціям, мовляв така ініціатива Мінфіну далека від «цивілізованих практик», які сьогодні застосовуються в світі, адже , скажімо, в тому ж ЄС, на який сьогодні рівняється Україна — власників старих авто стимулюють пересідати на новіші та кращі моделі високими екологічними податками. Далі — прямою мовою.

КОМЕНТАР

Олег НАЗАРЕНКО, генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів:

— Авто за 40 тис. — це не елітне авто, це всього лише нормальна, безпечна, адекватна машина, взагалі без будь-якої розкоші.

Що там можна оподатковувати — сидіння зі шкірозамінника, малолітражний двигун або що? Це не «Бентлі» за 200 тис. баксів!

І що краще, щоб у підсумку людина з 40 тис. дол. у кишені пішла до салону і купила нове екологічне авто, заплатила податки і не забруднювала повітря або сховала гроші назад до кишені, не заплативши до бюджету ні копійки?

Це не кажучи вже про те, що спочатку вона вже заплатила на цю суму єдиний соціальний внесок, податок на дохід, військовий збір та інші державні побори.

Що далі? Оподаткувати тих, хто їсть більш ніж двічі на день? Чудова логіка!

Підказую, панове чиновники! Трикімнатна в панельці Києва коштує скільки? Десь 80 тис. доларів! Тоді і власники двокімнатних і трикімнатних у панельці — еліта, і тоді всіх власників такої «елітної нерухомості» потрібно обкласти податком у 50 тис. грн на рік (квартира вдвічі дорожча за авто — вдвічі більший податок).

У селі ж жителі не можуть дозволити квартиру за 80 тис. дол. і голосуватимуть за депутатів, які поставлять на місце киян, які «зажерлися»!

Думаєте, що це фантастика? Я теж так думав: у всьому світі громадян стимулюють купувати нові екологічні та безпечні авто, запроваджують екологічні податки і заборони на в’їзд у деякі міста на авто нижче Євро-6, а у нас каральними заходами стимулюють громадян їздити на старих авто! Що далі? Податок на повітря?

Алла ДУБРОВИК-РОХОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: 




НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ