Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Львові представили другу збірну виставку з циклу «Укриття»

23 квітня, 2022 - 11:47
Фото Романа БАЛУКА

Муніципальний мистецький центр продовжує експозиційний проєкт для художників і художниць з України «Укриття», мета якого — показати реакційне мистецтво, яке виникло у час нападу росії на Україну.

Дві експозиції, які зараз є в центрі, демонструють відвідувачам роботи львівського фотографа та вимушеної переселенки з Маріуполя.

«В перші дні війни наш арт-центр був прихистком для переселенців і втратив свою культурну функцію. Але через кілька тижнів ми повернулися до мистецтва з ухилом для художників і їх бачення війни, як вони її переживають. З їх робіт ми почали формувати виставки, обєднані однією назвою «Укриття». Зараз в центрі триває друга виставка проєкту, участь у якій беруть Тарас Бичко та Діана Берг», — говорить керівник Львівського муніципального мистецького центру Ляна Мицько.

Довідково:

Тарас Бичко працює у жанрі документальної та вуличної фотографії. Учасник міжнародного стріт колективу «Little Box Collective» та співзасновник групи «Українська вулична фотографія», діяльність якої спрямована на розвиток і популяризацію вуличної та документальної фотографії в Україні. Амбасадор в Україні бренду Fujifilm.

Також є переможцем та фіналістом міжнародних конкурсів «Фотограф Року України 2016», Leica street photo, Miami Street Photo Festival, Documentary Family Awards. Публікувався в LFI, Burn Magazine, National Geographic, Lens Culture, Bird in Flight, Reporters, The Village Україна та інших.

Діана Берг — громадська діячка, засновниця  маріупольської платформи «ТЮ», організаторка руху «Донецьк — це Україна», дизайнерка. Народилася та жила в Донецьку. Навчалася у місцевому Технічному університеті. Викладала графічний дизайн. Громадську діяльність розпочала 2014 року.

У 2016-му разом з групою однодумців створює платформи «ТЮ», для якої домінуючими цінностями є сучасне мистецтво, низова культура, інноваційні ідеї, права та свободи людини. До початку війни готувала для маріупольців та гостей міста найрізноманітніші події — від арт-резиденцій до художніх вуличних акцій, на яких порушувалися гострі соціальні теми: гендерне насильство, свобода слова, дискримінація, декомунізація, права меншин, формування критичного мислення, екоактивізм та ін.

На виставці «Укриття» Діана Берг показує свій Маріуполь, яким він був до вторгнення: ««Мій проєкт покликаний показати інший Маріуполь. Зараз всі його асоціюють з болем, стражданням, руїнами, вогнем і братськими могилами. Але він був іншим — класним, культурним, мирним, прогресивним. Я бачила його розвиток із власних вікон, адже вони виходили якраз на славнозвісний драматичний театр. Цей театр для мене завжди був символом міста: там відбувались концерти, мітинги, ремонти, атракції. Я назбирала цілий архів фото з мого вікна, більшість з яких я ніде раніше не публікувала. Зараз у мене відібрали це місце, тому ця виставка — це також і акт прощання з рідним містом, яке зрівняли із землею».

Варто нагадати, що перший проєкт «Укриття» у Львівському муніципальному мистецькому  центрі  представляли наприкінці березня, і «День» повідомляв про це (див. публікацію «Реакційне мистецтво» від 29 березня 2022). Першими відповідальними за «Укриття» були Kinder Album та Влада Ралко.

Тетяна КОЗИРЄВА, «День», Львів

Читайте "День" в Facebook, Тwitter, дивіться на Youtube та підписуйтесь на канал сайту в Telegram!

НОВИНИ ПАРТНЕРІВ