Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації розробив проєкт програми розвитку міжнародного аеропорту «Херсон» на 2021 — 2023 роки. Про це йдеться у розпорядженні т. в. о. голови ОДА Сергія Козиря.
Протягом трьох років програмою передбачено витрати на аеропорт у розмірі 632 млн 636 тис. гривень. Майже 340 млн із них — з державного бюджету, 88 млн — з обласного, а ще понад 204 млн — «кошти інших джерел», про які нічого не сказано в документі.
Одна із найважливіших проблем аеропорту «Херсон», над якою пропонують працювати у найближчі роки, — ремонт злітно-посадкової смуги (ЗПС). Вона перебуває в експлуатації понад 35 років і за цей час капітально не ремонтувалась. Це негативно позначається на безпеці та регулярності польотів повітряних суден, стримує розвиток авіаційних перевезень, зазначають автори програми. І додають, що на ремонті ЗПС наголошують стратегічні партнери аеропорту — авіакомпанії Turkish Airlines, Ryanair та ПАТ «Авіакомпанія «Міжнародні Авіалінії України».
«Аеропортом розроблено «Майстер-план на 2020 — 2030 роки», який складається з двох етапів. Перший етап передбачає реконструкцію ЗПС, що дозволить подовжити її експлуатацію до 5 років, а також забезпечить приймання до 15 повітряних суден щодня. Загальна сума робіт на сьогодні становить 240,0 млн грн. На другому етапі заплановано повну реконструкцію ЗПС орієнтованою вартістю робіт 2,0 млрд грн», — йдеться в документі.
Також повідомляється, що основою вимогою Державної авіаційної служби України та авіакомпаній стосовно контролю доступу та підвищення авіаційної безпеки є проведення реконструкції огорожі території Аеропорту. У разі неусунення цього недоліку Державіаслужба може скасувати сертифікацію аеропорту, що спричинить зупинку його роботи.
Протягом найближчих трьох років аеропорт «Херсон» планує оновити і розширити матеріально-технічну базу (придбання стійок реєстрації, рентгено-телевізійного інтроскопа для огляду вантажу, меблів, авіаційного тягача, автомобілів і автобусів для персоналу та пасажирів та інше), провести низку ремонтних робіт аеровокзалу (другий і третій поверхи), господарчих споруд і складів, прилеглої території (автостоянка, озеленення тощо). А також відкрити нові напрямки завдяки співпраці з більшою кількістю авіакомпаній.
Зокрема, планується запуск рейсів на Мілан, Будапешт, Гданськ, Мінськ, Франкфурт, Тбілісі та Тель-Авів. У 2023 році херсонський аеропорт розраховує приймати до 1500 літаків на рік і збільшити пасажиропотік до 200 тисяч осіб.
Через пандемію коронавірусу цьогоріч пасажиропотік значно знизився і станом на 1 жовтня становив 51 тисячу осіб. До прикладу, минулого року херсонський аеропорт прийняв 154 тисячі пасажирів.