Оружие вытаскивают грешники, натягивают лука своего, чтобы перестрелять нищих, заколоть правых сердцем. Оружие их войдет в сердце их, и луки их сломаются.
Владимир Мономах, великий князь киевский (1113-1125), государственный и политический деятель

Повернення додому буде довгим

23 мая, 2007 - 00:00

В італійських портах перебувають під арештом українські судна-боржники


Ірина ФОКІНА

Виступаючи в неділю на зустрічі з активом Одеської організації Народно-демократичної партії, прем'єр-міністр України Валерій Пустовойтенко заявив, що держава може цілком прийняти на себе зобов'язання щодо боргів Чорноморського морського пароплавства. Крім того, В. Пустовойтенко зазначив, що "борг пароплавства іноземним компаніям дуже великий і що до цього питання необхідно підходити обережно". Чи не ця "обережність" була причиною страждань українських моряків, арештованих разом із суднами в іноземних портах.

Цікава тенденція спостерігається зараз в розвинених європейських країнах: під тиском екологічного руху там поступово відмовляються від вантажних перевезень автомобільним транспортом, що забруднює навколишнє середовище. Натомість всіляко заохочуються перевезення залізничним і морським транспортом або комбіновані. Як повідомив під час нещодавнього візиту в Україну міністр транспорту і навігації Італії Клаудіо Бурландо, італійський уряд розглядає можливість збільшення морських перевезень, як найбільш чистих щодо екології й економічно вигідних, із країнами Чорноморського регіону.

У галузі морських перевезень між Україною та Італією досі продовжує діяти правовий акт неіснуючої держави - міжурядова угода СРСР та Італії про морське торгове судноплавство, підписана 26 жовтня 1972 року. Італійська сторона визнає правомірність цього документа. Щодо нової угоди - між незалежною Україною та Італією, то вона протягом двох років існує тільки як проект і поки ніяк не набуде юридичної сили. Під час нещодавнього візиту в Україну пана К. Бурландо і переговорів, що відбулися з міністром транспорту України Валерієм Черепом, обговорювалися актуальні питання щодо відносин в області морського транспорту. А підписали одну міжурядову угоду - "Про взаєморегулювання міжнародних пасажирських і вантажних перевезень у галузі автомобільного транспорту".

2 млн. тонн вантажів на рік відправляє Україна морським шляхом до Італії, а в українські порти надходить 36 тис. тонн вантажів з Італії. Найбільша кількість експортно-імпортних вантажів італійського напряму обробляється Одеським, Іллічевським, Феодосійським і Маріупольським морськими портами. Італійській стороні за умов взаємності забезпечено режим найбільшого сприяння щодо оплати портових зборів. До сказаного можна додати, що судна українського пасажирського флоту (Чорноморського морського пароплавства та Дунайського пароплавства) регулярно виконують круїзні рейси, заходячи в італійські порти.

Серйозною проблемою, що затьмарює українсько-італійське морське співробітництво, є арешт українських судів у портах Італії: наразі через борги ЧМП арештовано чотири судна. Навколо них складається така ситуація: пароплав "Павел Мизикевич" арештували в порту Спеція ще в березні 1995 року. Керівництво ЧМП веде переговори з кредиторами з приводу врегулювання суми заборгованості та схеми її погашення. Очікується, що судно вдасться звільнити вже нинішньої весни.

2 березня 1995 р. у порту Трієст було арештовано теплохід "Капитан Смирнов", загальна сума боргу - $2,4 млн. Того ж року в порту Неаполь на вимогу найбільших кредиторів ЧМП - фірми "Ллойд верф" ($13,35 млн.) і "Планмарін" ($45 млн.) арештували й пароплав "Одесса". Суми претензій останнім часом вдалося дещо зменшити, однак повністю зняти їх і звільнити судно з-під арешту поки що не вдалося. Через адвокатську контору "Резутто" ведеться активна робота щодо запобігання продажу судна з аукціону. Чергове слухання в неаполітанському суді щодо продажу судна на публічному аукціоні перенесено на жовтень 1998 р.

Державна судноплавна компанія "Укртанкер" нещодавно домоглася звільнення пароплаву "Капитан Радионов", що був арештований за борги ЧМП у порту Мессіна 14 лютого 1995 р. Загальна сума боргу - $1,05 млн.

Як бачимо, 1995 рік став для ЧМП справді сумним: на нього припала велика частка арештів суден. Прикро й те, що деякі чиновники італійського транспортного відомства, зі слів керівників морського департаменту, зацікавлені в затягненні справ щодо українських судів, арештах і продажу з аукціону, працюючи в цьому напрямі з основними німецькими кредиторами ЧМП. Тим часом міністр транспорту Італійської Республіки запевнив українських колег у сприянні з боку міністерства в якнайшвидшому звільненні суден. За результатами італійсько-українських переговорів було підписано протокол. Є домовленість про зустріч експертів для попереднього узгодження тексту проекту міжурядової угоди, а також щодо питань арештів в італійських портах українських суден.

 

Газета: 
Рубрика: 




НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ