Оружие вытаскивают грешники, натягивают лука своего, чтобы перестрелять нищих, заколоть правых сердцем. Оружие их войдет в сердце их, и луки их сломаются.
Владимир Мономах, великий князь киевский (1113-1125), государственный и политический деятель

Українські двигуни в катастрофі "Руслана" не винні

19 мая, 2007 - 00:00

вважає генеральний конструктор запорізького КБ "Прогрес"


Сергій ЗГУРЕЦЬ, "День"

Командувач війьково-повітряних сил Росії генерал Анатолій Корнуков у вівторок оголосив остаточні висновки комісії з розслідування іркутської трагедії: причиною авіакатастрофи потужного військово-транспортного Ан-124, під уламками якого у грудні загинули п'ятнадцять членів екіпажу та декілька десятків мешканців міста, є конструктивні недоліки двигунів української розробки. Три з чотирьох двигунів "Руслана" послідовно відмовили під час зльоту літака. Днями ці висновки будуть представлені на підпис прем`єр-міністру Росії Віктору Черномирдіну.

Розробником авіадвигунів Д-18, якими оснащені "Руслани", є Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро "Прогрес" ім. академіка О. Івченка. Генеральний конструктор "Прогресу" Федір Муравченко у телефонній розмові зі мною сказав:

- Те, про що говорить командувач ВПС Росії - невірно. Якщо вони справді ухвалять свою версію - це викличе здивування всіх фахівців. Ми провели унікальні стендові випробування наших авіадвигунів. Інформація фіксувалась відеокамерою. Цей відеофільм 6-го лютого ми передали заступникові командувача ВПС Росії генералові Юрієві Клішину, аби комісія ознайомилася з нашими результатами. Ще один відеофільм 10-го лютого ми передали до МАКу - Міжнародного авіаційного комітету. Причина катастрофи є досить складною й пов'язана з фізичними закономірностями фазових перетворень води в паливі. Проте члени комісії не беруть цю причину до уваги, хоча ті російські фахівці, які бачили наш відеофільм, з нашими висновками погоджуються.

- Генерал Корнуков твердить, що три двигуни послідовно відмовили при зльоті завантаженого "Руслана". Причому два з них стали через помпаж - тобто через надмірне постачання палива...

- Один двигун при зльоті справді був у помпажі. Інші двигуни працювали до зіткнення, це можна прослідкувати по тестерограмах. Проте на режим їхньої роботи вплинули причини, про які я казав раніше.

Проте командування ВПС Росії вже оголосило, що двигуни Д-18, що стоять на літаках Ан-124, потрібно замінити на сучаснішу серію. Такої заміни потребують 70 "Русланів", на польоти яких накладено заборону.

 

Газета: 




НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ