Димитрій БАБИЧ, Олекса ПІДЛУЦЬКИЙ, "День"
Вірогідність того, що куплений в Україні недобудований авіаносний "Варяг" справді буде переобладнано під найбільшу в світі дискотеку, виглядає дедалі сумнівнішою. Крейсер придбала туристична фірма з Макао, - португальського анклаву на території Китаю, який наступного року має перейти під юрисдикцію Пекіна.
Проте з'явилися свідчення, що ця компанія є підставною - вона взагалі не має ліцензії на право займатися туристичною діяльністю, а двоє її керівників, що підписували відповідні документи в Україні, є громадянами не Макао, а Гонконгу. А найважливішим є те, що поставити "Варяг" на стоянку в Макао неможливо просто технічно - цього не дозволяє глибина тамтешньої бухти.
Західна преса висловлює припущення, що "Варяг" потрапить у розпорядження китайських військово-морських сил ще до приєднання Макао до КНР і китайці таки спробують використати його за прямим призначенням - як суперсучасний авіаносний крейсер. Хоча для його добудови доведеться докласти чимало зусиль і вкласти дуже великі кошти.
Звичайно, крейсер, який є власністю України, Київ мав право продати тому ж Китаю і для військових потреб. Але тоді виникає питання - чи не вигідніше було б добудувати "Варяг" в Миколаєві, отримавши за це великі гроші, а не продавати його до Азії за ціною металобрухту? І хто ж обдурений у цій ситуації? "Довірливі" українські чиновники, чи київські урядовці, котрі намагаються продемонструвати свою непричетність до розбудови військової потуги Пекіна?