На зменшення енергоємності української економіки Світовий банк виділить 200 мільйонів дол.
Рада директорів Світового банку затвердила позику в сумі 200 мільйонів доларів для проекту енергозбереження в Україні. Коштами позики фінансуватимуться інвестиції в заходи з метою енергозбереження у промислових компаніях, муніципалітетах і на підприємствах, що перебувають у муніципальній власності, та енергосервісних компаніях. Проект повинен допомогти Україні зменшенню енергоємності української економіки на 20% до 2015 року і на 50% до 2030 року. «Потенціал ефективного використання енергії в Україні — величезний. Якби країні вдалось зменшити свою енергоємність до рівня Польщі, вона могла б скоротити своє енергоспоживання приблизно на одну третину. Це могло б привести до зменшення щонайменше на 30% споживання природного газу», — сказав директор Світового банку з питань України, Білорусі та Молдови Мартін Рaйзер. Інвестиції також дадуть змогу отримати екологічні та соціальні вигоди. Проект допоможе зменшити викиди CO2 щонайменше на 1 мільйон тонн щорічно і, як очікується, сприятиме створенню робочих місць як безпосередньо, так і опосередковано через переваги підвищеної конкурентоспроможності завдяки зменшенню вартості продукції в результаті меншої енергоємності. У рамках проекту позика надається через фінансового посередника — «УкрЕксімБанку», який безпосередньо кредитуватиме промислові і муніципальні проекти ефективного використання енергії. Також банк надаватиме коштів (перекредитування) банкам-учасникам для створення фінансового ринку для проектів ефективного використання енергії, повідомляє Наталія БІЛОУСОВА, «День».
До кінця року розроблять проект будівництва нового порту на базі Очаківського
ЗАТ «Смарт-холдинг» (Київ) розраховує до кінця поточного року завершити розробку проекту будівництва глибоководного морського порту на базі Очаківського. Зокрема, до 2015 року планується проведення поглиблення дна підхідного каналу і ліхтеровочної бази в порту «Очаків» до 11,5 м і 15 м — 2016 року. Це дозволить приймати судна вантажопідйомністю до 50 тисяч тонн і 75 тисяч тонн відповідно. У перспективі можливе поглиблення дна до 18 м, що дозволить приймати великі судна типу Panamax і Capesize — вантажопідйомністю до 140 тисяч тонн. Крім того, планується будівництво вугільного, зернового, контейнерного терміналів, а також термінала з перевалки залізорудної сировини. До 2019 року потужності порту з перевалки сягнуть 28,5 мільйона тонн сипких вантажів і 1,9 мільйона TEU на рік. Плани компанії також передбачають будівництво залізничної колії завдовжки 69 км. «Ясная Заря —Очаков» і станцій «Очаков» і «Ясная Заря-2», а також реконструкцію автомобільної дороги «Нечаянное — Очаков».
Iз молотка піде ще 700 об’єктів
Фонд державного майна (ФДМ) України ініціює вилучення з переліку заборонених до приватизації близько 700 підприємств, багато з тих секторів, які раніше ніколи не пропонувалися до продажу, заявив голова ФДМ Олександр Рябченко. «Це — підприємства авіабудування, Національного космічного агентства, соледобувні, вино-горілчані, з виробництва і ремонту залізничної техніки, ряд підприємств оборонного замовлення», — сказав він. Рябченко також повідомив, що протягом двох років буде проведено приватизацію компаній електроенергетики. «Із теплової приватизації та енергопостачання держава має піти, оскільки вже половина ринку приватизована», — зазначив голова приватизаційного відомства. Він уточнив, що цього року на продаж будуть виставлені енергогенеруючі компанії «Дніпроенерго» і «Західенерго», а також дев’ять енергопостачальних компаній (обленерго). «Продаватимемо пакетами по чотири компанії: одну генеруючу компанію і три обленерго, через два місяці — ще чотири, а потім — три обленерго», — пояснив голова ФДМ. Він спрогнозував, що до кінця року вдасться продати або всі 11, або перші вісім. У той же час він зазначив, що в статутному капіталі НАК «Енергетична компанія України» залишаться блокуючі пакети по 25%+1 акція.
До 2016 року ВМС України отримає корвет вітчизняного виробництва
Чорноморський суднобудівний завод (ЧСЗ, Миколаїв) здійснила закладини головного корабля класу «корвет» проекту 58250 для Військово-Морських сил (ВМС) України. Як повідомила прес-служба підприємства, концепція цільової оборонної програми будівництва кораблів класу «корвет» передбачає створення серії корветів, які мають увійти до складу ВМС України до 2021 року, причому головний корабель планується передати замовникові вже 2016 року. Нагадаємо, що в грудні 2009 року ЧСЗ виграв конкурс Міністерства оборони України на будівництво кораблів класу «корвет» для ВМС України. У березні 2010 року фахівці підприємства розпочали обробку металу для складання закладної секції українського корвета.