Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Внутрішній туризм — на старт!

Уряд готує галузі спеціалізований банк та кошти для компенсації кредитних відсотків
14 квітня, 2011 - 00:00

Для внутрішнього туризму уряд готує цілий ряд заходів для його підтримки. Про це повідомив віце-прем’єр-міністр, міністр інфраструктури України Борис Колесніков під час круглого столу з основними гравцями туристичного ринку.

Для розвитку внутрішньої індустрії гостинності, за його словами, до 30 квітня 2011 року учасники туристичного, курортного та готельного бізнесу отримають від уряду законопроект про розвиток туризму в країні. А 15 травня Кабмін доробить його з поданими від операторів пропозиціями. Спишуть образ нового туристичного документа з турецького аналогу, затвердженого в 1982 році. Цей закон, за словами українського чиновника, за короткий час перетворив узбережжя турецької Анталії на розкішний туристичний рай. Зробити щось подібне розраховують і в Україні.

За словами Колеснікова, в турецького прототипу цікавий пункт, який дозволяє продавати на аукціоні земельні ділянки на першій лінії побережжя під будівництво туристичних об’єктів. Крім того, Україна «позичить» і пункт про туристичний банк. І вже до кінця 2011 року, уточнив «Дню» віце-прем’єр-міністр, на базі одного з націоналізованих державою банків можуть створити державний туристичний банк, який кредитуватиме власників таких ділянок під заставу придбаної землі. «Держава повинна дати гроші, яких сьогодні немає в туристичного бізнесу... Перш за все держава має вкласти початковий статутний капітал», — пояснив він «Дню». В Туреччині, за словами Колеснікова, компанії-будівельники готелів через цей туристичний банк, використовуючи механізм земельної застави, отримували до 60% вартості будівництва.

Серед інших заходів, спрямованих на підтримку галузі, — часткова компенсація державним коштом відсотків банківських кредитів на будівництво готелів та на закупівлю автобусів до Євро-2012. «Готові довести відсоткову ставку вартості кредитів до 4,5—5% для українських забудовників та власників готелів», — пояснив він. На компенсацію банківських відсотків держава в 2012 році виділить до 5 мільярдів гривень, а потім планує довести цю цифру до 10 мільярдів гривень, додав він «Дню». «Я гадаю, нам не потрібно винаходити український велосипед. Досить узяти світовий досвід і додати національного колориту», — підсумував Колесніков.

Якого саме колориту не вистачає розповіли учасники круглого столу. По-перше, говорить президент Асоціації лідерів туристичного бізнесу України Олена Шаповалова, потрібна комплексна програма розвитку туризму, бо попередня закінчилася 2010 року. Також необхідно створити єдиний державний реєстр туристичних об’єктів, щоб туроператор, відсилаючи туриста за певним маршрутом, міг пояснити клієнту, що в конкретному місці визначеного маршруту знаходиться автобусна зупинка, громадська вбиральня чи готель.

По-друге, слід посилити маркетингову політику та розробити піар-кампанію для України й просувати її на міжнародних туристичних майданчиках, додає голова правління ЗАТ «Гамалія» Ігор Голубаха.

Треба вдосконалити й оподаткування в готельному бізнесі, говорить генеральний директор керуючої компанії Premier Іnternational Ірина Седлецька. За її словами, після прийняття Податкового кодексу в готельних операторів виник ряд питань. Зокрема, немає чіткого порядку сплати туристичного збору, є виключення щодо його сплати.

Загальна проблема для ринку, за словами учасників зібрання, розбудова туристичної інфраструктури західноєвропейського зразка. Також потрібно в українських містах встановлювати назви вулиць англійською мовою, готувати гідів-перекладачів тощо.

Всі ці пропозиції Борис Колесніков сприйняв і підтримав. Але паралельно він звернувся до туроператорів із запитанням «Чому за кордоном не видно путівок до України?». «Хто буває на заході, той, проходячи повз туристичні агентства, чи бачив тур в Україну? Де продукт?», — резюмував він. Зробивши тонкий дипломатичний натяк у бік туроператорів, що ті, мовляв, не надто активно працюють над залученням іноземних туристів до країни, Колесніков додав, що зараз потрібно визначити кілька центрів і спільними силами (держави та туроператорів) просувати на них вітчизняний туристичний продукт. За його словами, перший центр туристичного інтересу для України знаходиться в Північній Америці, ще два — в Західній Європі (Берлі, Лондон), можливо, у Франції та в Східній Азії.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: