Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Наші — в Мілані

Закінчила роботу Міжнародна фешн-виставка «White», на якій для української моди були створені «особливі умови»
15 березня, 2011 - 00:00
ФЕДІР ВОЗІАНОВ
ФРАГМЕНТ КОЛЕКЦІЇ ФЕДОРА ВОЗІАНОВА «SHAPE OF SHADOW» ОСІНЬ-ЗИМА 2011—2012, ПРЕДСТАВЛЕНОЇ НА ЦЬОГОРІЧНІЙ ВИСТАВЦІ «WHITE» В МІЛАНІ / ФОТО НАДАНЕ УКРАЇНСЬКИМ ТИЖДНЕМ МОДИ

Завтра розпочне свою роботу 28 Український тиждень моди (УТМ). У перший день свої колекції представлять маститі українські дизайнери Лілія Пустовіт, Вікторія Гресь, Ірина Караван, Віктор Анісімов та Андре Тан.

А нещодавно не менш відомий і талановитий творець української фешн-індустрії підкорював міланську публіку. Як уже писав «День» («XXVIII Ukrainian Fashion Week», «День» від 22 лютого 2011 року), наприкінці лютого у рамках міжнародної вистаки «White» в Мілані Федір Возіанов представив свій арт-проект «Shape of Shadow».

Образ тіні послужив натхненням для колекції «Shape of Shadow». Саме його використав Возіанов як основу для колористичних, конструктивних і стильових рішень. «В кожної країни існує свій набір тіней: політичних, географічних, естетичних, ментальних, що формують культурну й історичну спадщину країни і кожної людини. Незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні, наше сприйняття і наші творчі реалізації багато в чому формуються під упливом об’єктів тіні. У інсталяції ми передали цю частину нашого світовідчуття, зафіксувавши її в настроях, кольорах, формах, матеріалах і силуетах», — пояснив ідею дизайнер.

Інсталяція і колекція привернули увагу відвідувачів: баєрів, фешн-журналістів, учасників виставки. Генеральний директор «White» Сімона Северіні відзначила «Shape of shadow» як фаворита. Також підтвердженням реакції на колекцію було підписання декількох контрактів з італійськими, японськими та корейськими баєрами.

Нагадаємо, що Возіанов бере участь у виставці «White» не вперше. Дизайнер є її постійним учасником від року її відкриття (2000). Втім, цього року організатори виставки, які були вражені минулорічним представленням Возіанова, надали йому статус спеціального гостя. Такі ж «реверанси» від міланців отримали бразильський модельєр і архітектор Густаво Лінс і французький модельєр Жан-Шарль де Кастельбаяк.

Тож «День» вирішив поцікавитися в дизайнера враженнями від міланської виставки і планами щодо подальших фешн-здобутків.

— Що б ви відзначили особливого у цьогорічній виставці?

— Високий рівень професіоналізму та уваги організаторів виставки.

Втім, я б назвав цьогорічний «White» подвійно особливим. Адже і виставка розвивається, і ми розвиваємось. Для нас особливим став цьогорічний формат спеціального гостя. Це було і приємно і водночас дуже відповідально. Адже доводилось освоювати особливості приміщення, у якому ми мали виставлятись. Також, окрім колекції, нам треба було робити інсталяцію. Звичайно, це не вперше у нашій практиці. Однак у таких масштабах ми ще не працювали. Було трохи страшно, але цікаво.

— Довго готувалися?

— Почали, звичайно, заздалегідь. Однак до кінцевого рішення і спільного знаменника, відколи почали все робити, прийшли буквально за останні два тижні до виставки.

Колекція, зрозуміло, готувалась набагато довше, а от інсталяція — два тижні.

— Що б ви назвали здобутками української моди на цьогорічній виставці «White»?

— З’явились нові баєри. Мабуть, це і можна назвати основним здобутком. Адже це комерційна виставка, і вона спрямована на просування брендів і товарів. Ми зробили серйозний крок у цьому плані, адже на тлі решти виглядали досить професійно.

— Як гадаєте, будуть ще на «White» особливі умови для української моди?

— У цілому й на цьогорічному «White» нічого особливого італійці не зробили, що можна було б назвати сприянням національному українському проекту. Їм видалися цікавими наші роботи, тому й запропонували нам такі умови участі.

Звичайно, особисто для мене дуже важливо, що те, що зацікавило міланців, виявилось українським.

— Судячи з позитивних відгуків генерального директора, можна сподіватися, що й на наступний рік бренд v o z i a n o v теж буде в окремому павільйоні...

— Не думаю. Два роки поспіль такі «особливі умови» для одного дизайнера міланці не повторюють. Має ж бути якесь різноманіття. Швидше за все, ми знову працюватимемо на своєму доброму старому місці, де представлені самі дизайнерські марки. Можливо, просто візьмемо трохи більше місця.

— Маєте якісь конкретні творчі плани на майбутнє?

— Як тільки з’являється можливість, я намагаюсь підняти планку до максимального рівня, а потім працюю над тим, аби відповідати заявленому. Це завжди страшно. Це ніби стрибати у прірву. Але коли виходить стрибнути туди і твердо стати на ноги — стає дуже приємно, що ти зміг цей заявлений тобою ж рівень досягнути.

Треба іноді порушувати певні правила і межі. Аби тебе сприймали серйозно, маєш робити якісь власні кроки. Не зраджуй себе як художника, але при цьому пам’ятай, що це хтось повинен купити.

P.S. Інсталяція проекту «Shape of Shadow», спеціально адаптована для простору культурного центру «Мистецький Арсенал», буде представлена в Києві в рамках Українського тижня моди з 16 по 21 березня 2011 року. А показ колекції Федора Возіанова відбудеться 17 березня.

Алла ДУБРОВИК, «День»
Газета: 
Рубрика: