Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

В Україні з’являться «інвестиційні салони»

Ключовим їхнім пріоритетом буде пошук іноземного капіталу для середнього бізнесу
24 лютого, 2011 - 00:00

Перший в Україні інвестиційний салон пройде у травні цього року в Харкові. Про це журналістам повідомили організатори заходу — комунікаційна група PRT та інвестиційна група (ІГ) «Авантаж Капітал». Як пояснили керівники згаданих компаній, «інвестиційними салонами» називатимуться зустрічі учасників ринку міжнародного капіталу й українських компаній, які зацікавлені в залученні зарубіжного фінансування для розвитку свого бізнесу. Але, на відміну від форумів, конференцій, симпозіумів та інших відомих українському ринку форматів комунікування, інвестиційний салон — це камерний, кулуарний захід, у якому беруть участь близько 30 компаній-представників українського бізнесу і не більше 10—15 професійних учасників ринку капіталу: представники біржі, аудиторських компаній, юридичні радники, фінансові та комунікаційні консультанти, інвестиційні банки і фонди. Незважаючи на те, що в Україні це буде лише перший інвестиційний салон, за кордоном даний інструмент залучення капіталу досить популярний.

Причини для впровадження такого інструменту залучення інвестицій і в Україні, за словами президента комунікаційної групи PRT Ярослава Хобти, більш ніж вагомі. Так, наводить дані Хобта, за період 2005 — 2010 рр. українськими компаніями за допомогою приватних і публічних розміщень всього було залучено 6,5 мільярда дол. З них через IPO — 2,4 мільярда дол. І лише 45 компаній залучили в середньому по 100 мільйонів дол. кожна. Ці цифри свідчать про те, що міжнародний ринок капіталу ще закритий для українського середнього бізнесу капіталізацією до 100 мільйонів дол. із ментальних, організаційних та інформаційних причин, упевнений Хобта. І ця економічна блокада має бути ліквідована, додає він.

Тому «фішкою» інвестиційних салонів буде те, що основними споживачами проекту з українського боку стануть представники середнього бізнесу. А саме, як уточнює Хобта, — недержавні компанії з капіталізацією від 10 мільйонів дол. до 80—100 мільйонів дол., які мають високу динаміку зростання. Іншу сторону інвестиційних салонів представлятимуть професійні учасники зарубіжного ринку капіталу.

«Травнева подія — свого роду start-up. Вже восени ми плануємо провести другий салон у Києві, а з наступного року вивести його на повну потужність. Це буде постійно діючий проект, який охоплює різні регіони країни і надає українському бізнесу цілу лінійку можливостей», — підкреслює Хобта.

Організатори салонів упевнені в успішності й винятковій важливості проекту, адже, за словами голови ради директорів ІГ «Авантаж Капітал» Юрія Костоглодова, український середній бізнес насправді високо затребуваний серед іноземних інвесторів. «Дебют ГК «Агроліга» на Варшавській фондовій біржі, в підготовці якого ми брали участь, показав високий потенціал інвестиційної привабливості українського середнього бізнесу, — наводить приклад Костоглодов. — Але в процесу виходу саме середніх і малих компаній на ринок капіталу є і «зворотний бік медалі», цікавий з точки зору ринкової позиції та динаміки розвитку, — компанії вкрай рідко мають усі необхідні управлінські, корпоративні та комунікаційні передумови для того, щоб правильно донести до потенційних інвесторів свої переваги».

Саме це спостереження і спілкування з багатьма українськими компаніями, що потребують фінансування, і лягло в основу створення деякої системи еволюційної підготовки підприємства, відзначає Костоглодов. «Інвестиційний салон — це не дискретна подія. В першу чергу, це процес підготовки такого спілкування, свого роду «інвестиційний інкубатор», метою якого є цілеспрямована підготовка компанії до виходу на ринок капіталу», — пояснює він.

На думку Костоглодова, без додаткової інформації розвинути себе вітчизняний середній бізнес не зможе. «Тому лише подібний формат комунікацій дозволить максимально використовувати економічний потенціал нашого середнього бізнесу, — сподівається голова ради директорів ІГ «Авантаж Капітал». — Йому час засвоїти: себе варто презентувати не лише клієнтам, але й інвестиційному співтовариству. Подолання цієї проблеми стане вирішальним у побудові нашої інвестиційної привабливості».

Олексій САВИЦЬКИЙ
Газета: 
Рубрика: