Днями під головуванням прем’єр-міністра України Миколи Азарова і принца Бельгії Філіпа відкрився українсько-бельгійський бізнес-форум. Вивчити інвестиційну привабливість нашої країни і особливості роботи на внутрішньому ринку приїхало близько 150 бізнесменів від 105 компаній із різних секторів бельгійської економіки.
«Ми надаємо дуже велике значення зміцненню економічних зв’язків із вашою країною», — звернувся до іноземних інвесторів під час форуму прем’єр-міністр України. Після цього Азаров поквапився запевнити бізнесменів, що зібралися, у стабільності економічної ситуації та нормалізації інвестиційної привабливості України. Як свідчення цього він навів підсумки дев’яти місяців 2010 року: зростання ВВП становило майже 5%, а промислового виробництва — майже 11%. «Ми суттєво збільшили свої валютні резерви, і стабільність нашої валюти не викликає жодних сумнівів», — додав прем’єр-міністр. Нинішні ж протести проти Податкового кодексу Азаров назвав проявом демократії. І наостанок прем’єр-міністр заявив, що уряд готовий сприяти й підтримувати бельгійських інвесторів, які будуть зацікавлені в співпраці з Україною.
Зі свого боку принц Філіп окреслив сферу інтересів бельгійського бізнесу в Україні. Будівництво, транспортна інфраструктура і харчова промисловість, за його словами, є пріоритетними напрямами українсько-бельгійської торгівельної дружби. Для бельгійського бізнесу цікавою є й участь у підготовці та проведенні чемпіонату Європи з футболу в 2012 році, а також реалізація проектів енергозбереження і зелених технологій. Ще день бельгійські бізнесмени шукатимуть точки зіткнення з українськими колегами.
— Усі компанії, що приїхали на форум, в ході бельгійської економічної місії можна поділити на чотири групи, — заявив генеральний директор бельгійського Агентства зовнішньої торгівлі Марк Богартс. До першої він відніс ті, які вже присутні на українському ринку. «Вони беруть участь у місії тому, що знають, що ми приїжджаємо з принцом-наступником, і в ці дні в Україні буде багато публічних заходів, чим вони можуть скористатися», — пояснив Богартс. До другої групи він відніс ті компанії, які вже мають контакти з Україною, але хотіли б їх збільшити. «Третя група — це новоприбулі компанії, які хочуть їхати з місією для першого кроку. Це дає їм можливість за час роботи місії бути разом із тими компаніями, які знають ринок та мають необхідні контакти, а також отримати інформацію про те, як мати справу з українським ринком», — додав він. І остання, дуже невелика група компаній, яким все одно, чи це Київ, чи Москва, чи Буенос-Айрес. «Для них важливо, що там буде принц, міністри, представники промисловості, що дає можливість говорити з ними про внутрішні проблеми, оскільки тут, у Бельгії, вони місяцями можуть чекати на зустріч», — додав гендиректор.