Сьогодні завершується 27-й Український Тиждень Моди. Останній день показів віддано на відкуп чоловічій моді. Зокрема, свої колекції представлять Віктор Анісімов, Серж Смолін, дует Наталі Соболєвої та Людмили Веронської, Олена Голець, а також молоді дизайнери Анастасія Зайцева та Олена Молчанова. А 22 жовтня Київ чекає на високого гостя — французького дизайнера Стефана Роллана, який представить свою колекцію haute couture осінь-зима 2010—2011.
Не лише європейська мода їде до України, а й українські дизайнери представляють свої колекції в рамках ключових Тижнів моди, зокрема тих, які розгортаються на географічній вісі Нью-Йорк — Лондон — Мілан — Париж, а флагман української моди Лілія Пустовіт, яку давно і добре знають у Європі, відкриває для нашої моди нові ринки. Саме бренд Poustovit першою серед української фешн-спільноти буде представлений на Georgia Fashion Week і Riga Fashion Week. Але у випадку Лілії Пустовіт йдеться не лише про моду. У своїй новій колекції весна-літо 2010 Лілія використала графіку відомого українського художника Павла Макова. У коментарі «Дню» Павло Маков розповів, що співпраця дизайнер-художник — це наслідок суголосності творчих «організмів».
— Я вважаю, що різниці між дизайном, мистецтвом, розписом, модою немає. Гарна мода — це високе мистецтво, гарний дизайн — це високе мистецтво, гарний живопис — це високе мистецтво, — наголошує Павло. — Вплив гарної їжі, або гарної сукні, або гарної картини — однаковий, якщо це дійсно зроблене митцем. І це дуже важливо. Якщо вас годують митці, то це те саме, що прийти до картинної галереї. На мій погляд, це одне й те саме. Таким чином, я хочу сказати, що є мистецтво, а є не мистецтво. От і все. А що людина робить — оперує — із каліки робить нормальну людину чи щось інше ... Я завжди був проти поділу на високе мистецтво і дизайн, який, нібито, іншого кшталту. Наша співпраця з Лілією Пустовіт заснована на дуже простих, людських засадах. Лілія познайомилася зі мною через те, що їй сподобалися мої роботи. Якщо ми поглянемо на історію мистецтва, то побачимо, що великі митці не цуралися робити одяг і навіть зброю, як Леонардо Да Вінчі (якщо говорити про найвищі приклади). Тому мені здається важливо не «що», а «як». Якщо це «як» має мистецький вимір, тоді сенс вирішено, а якщо це «як» ніяке, тоді як ви це не називайте — мода, дизайн, мистецтво — з того нічого не вийде. Мені здається, що в цьому є певна щаслива сполученість. Бо що робить якість нашого життя? Це якість нашого спілкування: з ким ти сьогодні розмовляв, про що ти розмовляв і чи зрозуміла тебе людина.
Творчий союз Лілії Пустовіт і Павла Макова знаковий не лише для моді, його контекст значно ширший. Він важливий для суспільства — своєрідна панацея від зневіри та апатії. Адже якщо художники продовжують створювати свої картини, а дизайнери досі продукують образи, до того ж, якщо вони знаходять одне одного і створюють творчі союзи, значить місця для розчарування немає і бути не може.
Детальніше про 27-й Український Тиждень Моди читайте в наступних номерах «Дня».