Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Режисерські імпровізації

15 січня Леонід Остропольський відзначить 60-річчя
14 січня, 2010 - 00:00
ЛЕОНІД ОСТРОПОЛЬСЬКИЙ

Режисер Театру російської драми ім. Лесі Українки головний дарунок підніс собі сам — поставив виставу «Бізнес, Криза, Любов... /Top Dogs/», яку представив глядачам перед новорічними святами. Відому п’єсу Урса Відмера «Елітні пси» Леонід Бенедиктович прочитав інакше, ніж десять років тому, коли вперше звернувся до драматургії сучасного швейцарського прозаїка. Ця постановка не перелицьована у нову одежину вистава, а інший ракурс історії, яку можна назвати «інструкцією» про те, як пережити економічну кризу.

Слід зауважити, що всі сценічні роботи Остропольського вирізняють: образна театральна мова, глибокий психологізм і яскраве видовище. За майже 25 років роботи в Театрі ім. Лесі Українки режисер створив цілу галерею оригінальних постановок. Своїм вчителем він називає Михайла Резниковича, в їхній тісній творчій співдружності, зокрема, були створені такі резонансні вистави, як «Пані міністерша» Б. Нушича і «Дон Кіхот. 1938 рік». М. Булгакова за М. Сервантесом. Чимало Леонід Остропольський поставив самостійно. Можна пригадати такі популярні у глядачів вистави: «Шалені гроші», «Кішка на розжареному даху», «Лулу, або Історія куртизанки», «Валентинів день», «Справжній чоловік на початку тисячоліття», «Шлюби здійснюються на небесах» і ін. Постановки режисера вирізняються високим професіоналізмом, і це завжди відверта розмова з публікою на хвилюючі, животрепетні теми, а після вистав у глядачів з’являється поле для роздумів і аналізу.

— Леонід Остропольський — один з найбільш творчих людей театру, — підкреслив художній керівник — генеральний директор Російської драми Михайло Резникович. — Театр для нього — робота й відпочинок: фактично все життя присвячене театру. Він пройшов шлях від режисера-початківця до серйозного постановника, який не лише розуміє, а й відчуває природу сучасного театру. Остропольський сповідує психологічний театр. Він рівною мірою вміє працювати з акторами й бути постановником справжнього театрального видовища.

А ще Леонід Бенедиктович чудовий педагог. Він викладає на кафедрі акторського мистецтва в Київському національному університеті театру, кіно та телебачення ім. Карпенка-Карого. Його студенти успішно виступали на фестивалях у Польщі, Румунії й Іспанії. Для професії режисера — шістдесят років пора зрілості, й сьогодні Леонід Бенедиктович сповнений творчих планів, які «День» бажає обов’язково реалізувати в життя!

Тетяна ПОЛІЩУК, «День», фото Ірини СОМОВОЇ
Газета: 
Рубрика: