Медики отримають доплату за стаж роботи
З 1 січня 2010 року уряд вводить доплату за стаж за вислугу років для працівників системи охорони здоров’я, повідомляє УКРІНФОРМ. Як відомо, така надбавка вже існує для всіх бюджетних установ і напрямів, окрім медицини. При цьому фонд зарплати для працівників медичної галузі буде збільшений приблизно на 23%, але для тих медиків, хто має більший стаж, доплати будуть значно суттєвішими. Крім того, прем’єр-міністр Юлія Тимошенко заявляє, що паралельно з медичним обслуговуванням за рахунок Держбюджету в Україні має бути запроваджена ефективна система медстрахування. На сьогодні урядом у відповідному законопроекті передбачено зниження податків для роботодавців за умови оплати ними медичної страховки для своїх працівників та їх неповнолітніх дітей. При цьому необхідно передбачити можливість часткової оплати медичної страховки за рахунок державних коштів для малозабезпечених. На разі уряд розглядає можливість скасовувати комплексні закупки медикаментів, оскільки закупки «на верхах» часто не співпадають з реальними потребами.
ДАI хоче змінити правила дорожнього руху
Як повідомила керівник прес-служби ДАІ Ніна Хмелевська, уряд може видати постанову до березня, пише «Ліга». З ПДР приберуть поняття «дорога для автомобілів» (дорога з хорошим покриттям, на якій дозволено їхати до 110 км/год., тоді як на звичайних дорогах 90 км/год., на магістралях — 130 км/год.), а отже, «даїшники» зможуть штрафувати водіїв, які їдуть швидше 110 км/год. Як відомо, перевищення швидкості до 20 км/год. проти дозволеної хоч і є порушенням, але за адмінкодексом не карається. У нових правилах буде закріплена заборона говорити за кермом по мобілці без пристрою hands-free. Крім того, ДАІ пропонує заборонити сідати за кермо втомленим, хворим або після вживання ліків, що зменшують швидкість реакції (є попередження в анотації до препаратів), або передавати управління таким особам. Це, зокрема, чимало препаратів від алергії, заспокійливих, знеболювальних, антивірусних і навіть краплі для очей. ДАІ збирається обмежити використання автомобілів, перш за все дорогих, які ввозяться до України нібито тимчасово (зазвичай на три місяці, аби їх не розмитнювати й не платити високе мито, потім вивозять на 1-2 дні й знову завозять). На такій машині зможе їздити лише її господар, доручення на право управління буде недійсним. Це, на думку ДАІ, зруйнує схему прихованого продажу такого автомобіля, коли операція купівлі-продажу замінювалася дорученням, аби не сплачувати податки. Мопеди й скутери з об’ємом двигуна до 50 куб. см прирівняють до ТЗ, і на них треба отримати права категорії А1. Полегшиться життя велосипедистів: для них хочуть запровадити світлофори, а велодоріжки робити з асфальту червоного кольору, як це заведено в Європі. Знак «Зупинка заборонена», під яким зараз можна зупинитися таксистові для завантаження-вивантаження вантажу або посадки-висадки пасажирів, заборонить будь-яку зупинку. Знак «СТОП» пропонують писати латиницею «STOP», аби було зрозуміло іноземцям, а перед лежачими поліцейськими з’явиться розмітка.
В Україні відзначають День заповідників
Запровадження Міжнародного дня заповідників більш як десятиліття тому ініціював Всесвітній фонд дикої природи. В Україні цей день відзначатимуть із цілою низкою нових указів Президента, повідомляє «Радіо «Свобода». Природні багатства завжди вважалися особливою гордістю будь-якої країни. Україна — не виняток, її природно-заповідний фонд налічує понад 6 тисяч об’єктів. Проте фахівець у сфері охорони природи, співробітник Національного університету біоресурсів та природокористування Сергій Попович вважає, що одним тільки розширенням територій проблеми Природоохоронного фонду не вирішити. «Виникає інша проблема — треба зберегти природні комплекси, а для цього потрібні служби охорони Природозаповідного фонду. Наскільки мені відомо, не в усіх національних парках такі служби створені. Інша проблема — в Україні практично призупинилося резервування природних територій на державному рівні», — каже Сергій Попович.
У київських парках з’являться оглядові майданчики
Київська мерія планує об’єднати вісім столичних парків і обладнати в них оглядові майданчики, повідомляє «Ліга». Так, планується об’єднати парки в районі Замкової гори, Хрещатий, Володимирську гору, Маріїнський, Печерський Ландшафтний, Вічної слави, Міськсад і парк Аскольдова могила. Вірогідна назва об’єднаного парку — Намисто Києва. На території зелених зон проведуть пішохідний і десятикілометровий велосипедний маршрут. Розпорядження про це буде подане до кінця січня. А в лютому питання про об’єднання парків винесуть на сесію Київради. Майданчики планують встановити біля Володимирської гори, арки Дружби народів, у Маріїнському парку і біля Аскольдової могили. А трохи пізніше майданчики з’являться на Замковій горі і в Замку Річарда. На них підрізатимуть дерева для кращого огляду, відремонтують старі або поставлять нові альтанки, а також обладнають підзорні труби. Як повідомляється, підзорні труби будуть, швидше за все, платними — близько двох гривень. Нагадаємо, що деякі київські парки, такі, як парк Перемоги, Центральний, Партизанської слави, Відрадний та Голосіївський парк ім. Рильського виступили проти створення комунального підприємства Парки культури та відпочинку Києва. Нині столичні парки як культурні об’єкти підпорядковуються Головному управлінню культури і мистецтв міськадміністрації, а як земельні ділянки — підприємству Київзеленбуд, Плесо та райадміністраціям.