Учора під стіни Кабінету Міністрів завітали два десятки Дідів-Морозів, які принесли з собою... двометрову цукерку. Щоправда, штучну. У такий спосіб вони намагалися привернути увагу уряду та громадськості до процедури проведення державного тендеру із поставок новорічних подарунків.
Один із організаторів акції, співкоординатор Національного комітету захисту підприємництва Сергій Коломієць заявив, що виконати умови тендеру на поставки новорічних подарунків практично неможливо. Він також повідомив журналістам, що згідно наявних в нього даних, першу інформацію про умови цьогорічного тендеру деякі з його учасників отримали тільки у першій декаді листопада, а вже до 18 листопада потрібно було здати всі документи для участі в тендері. До 10 грудня подарунки повинні надійти до західних областей, а до 15 грудня — до решти, — таким чином з моменту оголошення тендеру до виконання його умов виробники мають лише один місяць, підсумовує він.
Загалом в 2009 році державним коштом мають закупити 4,5 мільйона новорічних подарунків, розповідає Коломієць, і додає, що потужна компанія може розфасувати за день 50 тисяч «солодких» подарунків. Тому на виготовлення вказаної цифри знадобиться 90 днів. Але ще ж потрібно виготовити для кожного подарунка листівку від імені державної компанії-замовника та упаковку, яка б містила емблему цієї компанії-замовника.
До мітингувальників Дідів-Морозів згодом вийшов представник уряду і попросив їх викласти в письмовій формі всі зауваження та пропозиції, щоб більш детальніше розібратися в даній ситуації. Без жодних коментарів залишилась і преса.
Процедурою закупівлі новорічних подарунків для дітей всіх платників податків, за словами Коломійця, опікується Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. «День» звернувся до керівництва Фонду з проханням прокоментувати ситуацію. В держустанові пообіцяли відповісти на офіційний запит. Утім, на момент здачі номеру відповіді так і не надійшло.