Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Європейський приклад українському бізнесу

Малим та середнім підприємцям радять розвивати ділову спроможність
12 серпня, 2009 - 00:00

Підведено підсумки програми Європейського Союзу в Україні під назвою «Підтримка розвитку ділової спроможності українських малих та середніх підприємств — міжнародний аспект», яку започаткували ще два роки тому. Проект мав на меті сприяння розвитку конкурентоспроможності малих та середніх підприємств завдяки підвищенню їхньої ефективності.

В основному європейська спільнота підтримувала український бізнес консультативно-методологічними рекомендаціями щодо експортно-інвестиційної діяльності та залучення іноземних інвестицій, а також підвищення обізнаності малих та середніх підприємств щодо інтернаціоналізації бізнесу в країні. Справа в тому, що європейці в ході такої програми з’ясували, що якість товарів, виготовлених українськими виробниками, є дуже високою. Але використовує український бізнес далеко не весь потенціал, зауважують європейці. Страждають українські виробники і через поганий маркетинг. Тому саме на це й вирішили зробити основний акцент при навчанні.

Для участі у проекті було відібрано 62 малі та середні підприємства з трьох пріоритетних областей. З Київської області відібрали компанії сектору інформаційних технологій. Проте на підведенні підсумків та представленні результатів проекту виявилося, що Київщину представляли також служби таксі. У Львівській області відібрали понад десяток компаній сектору деревообробки та виготовлення меблів, а Харківську представили компанії сектору машинобудування та устаткування. Відбирали тільки тих, хто насправді був зацікавлений в участі в проекті.

Спочатку місією проекту було вдосконалення державної політики у сфері підтримки розвитку підприємств, з чого в нашій країні починаються чи не всі закордонні проекти. Адже в Україні забагато нормативних актів та законів, вважають організатори проекту. Наступним кроком у допомозі українським підприємцям малого та середнього калібру стало сприяння встановленню комерційних зв’язків з компаніями Європейського Союзу та іншими іноземними підприємствами. Розказали українським підприємцям також про інтернаціоналізацію бізнесу в державному секторі та секторі малих та середніх підприємств. В основному інформаційна підтримка проекту полягала в навчанні українських менеджерів та консультантів з питань бізнесової інфраструктури й розвитку відповідних послуг. А оскільки ЄС зацікавлений у експорті українських товарів, за відповідну плату підприємствам-учасникам надали змогу показати себе та свій товар на ярмарках світового масштабу в Лондоні та Ганновері, розповідає «Дню» керівник проекту Кен Накбар.

Самі учасники запевняють, що проект допоміг їм знайти нових клієнтів. Представник підприємства з Харківщини, що займається машино- та приладобудуванням, Руслан Циганок розповідає про перспективу підписання нових договорів з трьома українськими організаціями. А деякі учасники проекту беруть ще глибше. Так, Тарас Попович, представник фірми з виготовлення меблів на Прикарпатті, стверджує: завдяки проекту їхнє підприємство знайшло світло в кінці тунелю. «До початку проекту ми були на грані припинення існування нашої організації. На семінарах ми багато чого взяли для себе, а на виставці в Ганновері та у Львові знайшли трьох компаньйонів з Америки, Німеччини й Австрії, а також кілька організацій по Україні, з якими ми вже плідно співпрацюємо», — говорить Попович.

Загалом організатори проекту впевнені, що змогли допомогти українським підприємствам досягнути певного успіху. Позитивними результатами вони також вважають посилення відповідної політики, підтримки та популяризації цього сектору, підвищення ефективності пріоритетних промислових секторів та покращання їхнього доступу до міжнародних ринкових можливостей. «Українські малі та середні підприємства знають, як презентувати свою продукцію, однак не мають достатнього досвіду, як її реалізувати за кордоном — частково через незнання іноземних мов, брак знань головних принципів маркетингу і досвіду ведення бізнесу в Європі. Відібрані компанії мали змогу брати участь у торгових місіях в Україні та за кордоном. Тож за останні шість місяців обсяги продажів цих компаній зросли», — зазначив Кен Накбар.

Тетяна МАМАЛИГА, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: