Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Лавина джазу

Цьогоріч До#Дж’9 об’єднав п’ять концертних майданчиків Києва, Миколаєва й Одеси
14 квітня, 2009 - 00:00
У РАМКАХ ФЕСТИВАЛЮ ПРОЙШЛА «АНТРЕПРИЗА» ІТАЛІЙСЬКОГО МУЛЬТИВОКАЛІСТА БОРИСА САВОЛДЕЛЛІ, ЯКИЙ РОЗІГРУЄ АКАПЕЛЬНУ ВИСТАВУ ЗА ДОПОМОГОЮ ЕЛЕКТРОННОГО СЕКВЕНСОРА. ЗАПИСУЮЧИ І ТУТ ЖЕ НАШАРОВУЮЧИ ІМПРОВІЗОВАНІ МОТИВИ ПРЯМО ПІД ЧАС ВИСТУПУ, СПІВАК САМ ОДИН ЗВУЧИТЬ МАЙЖЕ ЯК ВОКАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ / ФОТО УНІАН

Епіцентр фестивалю з рідного Донецька перемістився до столиці, де вперше пройшов фінал Міжнародного конкурсу молодих джазових виконавців До#Дж junior’9, а меломани насолодилися хітом легендарного гурту Earth, Wind and Fire.

У камерному форматі До#Дж’9 стартував ще у березні — його відкрила клубна «антреприза» італійського мультивокаліста Бориса Саволделлі, що розігрує акапельну виставу за допомогою електронного секвенсора. Записуючи та відразу ж нашаровуючи імпровізовані мотиви просто під час виступу, співак сам звучить майже як вокальний ансамбль. За ним низку фестивальних концертів підхопила співачка Тетяна Боєва (Одеса), яка, навпаки, робить ставку на вокальну майстерність, а не на зовнішні ефекти й технічні виверти. У програмі центрального концерту До#Джа’9 можна було послухати різнопланових інструменталістів — винахідливі композиції польського квартету Soundcheck і чудове тріо українського піаніста Олексія Боголюбова, котрий грав із басистом Костянтином Іоненком і барабанщиком Алексом Фантаєвим.

Традиційно однією з головних подій фестивалю став конкурс молодих виконавців — 14 фіналістів з України, Росії та Польщі демонстрували творчий потенціал у стандартах і авторській музиці. Компетентне журі очолив знаменитий джазовий піаніст, професор Російської музичної академії імені Гнесіних Ігор Бриль, від України до суддівського складу ввійшли президент фестивалю До#Дж Олександр Сєрий, джазмени Леонід Гольдштейн і Петро Полтарєв, представники Донецької музичної академії В’ячеслав Воєводін і Анатолій Лозовський, засновник радіостанції «Ренесанс» Анатолій Євтухов, ведуча передачі ProJazz Євгенія Стрижевська, піаністи Сергій Давидов і Наталя Лебедєва, басист Ігор Закус, а також володар І премії До#Дж junior’7 гітарист Олександр Павлов.

Під час нагородження переможців на сцену двічі піднімався український трубач Денніс Аду — спочатку як дипломант (його аранжування «Black Narcissus» визнане кращим із представлених на конкурсі), а потім — як володар І премії. Ще одна вища нагорода поїхала до Москви — її отримав піаніст Олексій Іванников, що підкорив слухачів авторською Прелюдією та розгорнутим сольним вступом у темі Гербі Генкока. Друге місце розділили одеський дует Тамари Лукашевої (вокал) і Роксани Смирнової (фортепіано), які вже не вперше змагаються на До#Дж junior, і Bartek Pieszka Quartet — польські музиканти не помилилися, прикрасивши свій ансамбль ефектним вібрафоном. III премія дісталася киянам — басисту Іллі Алабужеву, якого відзначено також за кращу композицію «Her Freedom», і барабанщику Олегу Маркову. Українці увінчані й лаврами дипломантів: кращими у своїх номінаціях названі вокаліст Руслан Єгоров, тенор-саксофоніст Віктор Павелко та росіянин Нікіта Кана (альт-саксофон), гітарист Дмитро Коваленко візьме участь у фіналі наступного конкурсу без прослуховування.

Особливо цінний для молодих джазменів Спеціальний приз — запис альбому в Польщі — за рішенням президента студії BCD RECORDS Божени Уриги-Северин несподівано отримали відразу три музиканти — піаністка Роксана Смирнова, барабанщик Олег Марков і чудовий саксофоніст Богдан Гуменюк, який, на жаль, не ввійшов до лауреатів, але, безсумнівно, дуже сподобався слухачам.

Феєричною кодою До#Дж’9 став приїзд легенди фанк- і соул-джазу 1970-х The Earth Wind and Fire Experience Featuring The Al McKay Allstars. Лідер гурту композитор і гітарист Ел МакКей зумів зберегти унікальне звучання та неповторний стиль гурту, а його київський виступ доповнився кольоровим світловим шоу. Публіка зустрічала кумирів із захватом — на п’ятій пісні партер Жовтневого палацу перетворився на танцмайданчик. Кожний хіт супроводжувався оплесками — у прямому й переносному сенсі це був найгучніший концерт весни, а можливо, й усього концертного сезону.

Тетяна ПАНЬКО, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: