Держчастку в найбільшому вітчизняному виробникові шин продадуть
Фонд держмайна (ФДМ) України збирається виставити на продаж належний державі пакет акцій ВАТ «Росава» (Біла Церква Київської обл.) у розмірі 74,620% статутного капіталу. Згідно з інформацією, розміщеною на офіційному сайті ФДМ, вказаний пакет акцій ВАТ «Росава» планується виставити на продаж у червні. ФДМ декілька разів намагався продати держпакет акцій ВАТ «Росава», проте безрезультатно. На потужностях ВАТ «Росава» створене ЗАТ «Росава» (Біла Церква Київської обл.), найбільший український виробник шин. Статутний капітал компанії становить 69,2 мільйона гривень.
Недопоставки газу на підприємства тривають?
Поставки природного газу на ВАТ «Сумихімпром» (спеціалізується на випуску двоокису титана, сірчаної кислоти, жовтих і червоних залізоокисних пігментів, складних мінеральних добрив і коагулянту для очищення води) досі здійснюються в скороченому обсязі, незважаючи на заявлені 14 січня наміри керівництва країни відновити повноцінне газопостачання підприємств хімічної галузі, повідомили на підприємстві. За інформацією Союзу хіміків України, через зниження тиску в газовій мережі, а також обмеження поставок газу, крім вказаних підприємств, роботу основних виробництв у січні припинили Одеський припортовий завод, ВАТ «Дніпроазот» (Дніпродзержинськ Дніпропетровської обл.), ВАТ «Рівнеазот», ВАТ «Кримський содовий завод» і ВАТ «Кримський титан».
Кримський хліб дорожчає
Найбільший виробник хлібобулочних виробів Криму — ВАТ «Кримхліб» — повідомляє про підвищення цін на свою продукцію на 7—15% у зв’язку зі значним підвищенням вартості енергоресурсів, основної сировини і послуг. Згідно з прес-релізом ЗАТ «Холдинг «Т і С», якому належить контрольний пакет акцій ВАТ «Кримхліб», підвищення цін на хліб викликане, насамперед, зростанням вартості енергоресурсів, основної та допоміжної сировини, збільшенням фонду заробітної платні. Зокрема, компанія зазначає, що протягом 2008 року значно виросли тарифи на газ і його транспортування. На сьогодні остаточна ціна на газ для підприємств невизначена, а рахунки з новими тарифами буде виставлено виробникові «заднім» числом, що ще більш ускладнить ситуацію. Крім того, протягом минулого року було підвищено тарифи на електроенергію для промислових споживачів, а також відбувалися значні коливання вартості паливно-мастильних матеріалів.
Виробництво цукру збавляє хід...
ЗАТ «Західна компанія «Дакор» (Рівне) 2008 року скоротила виробництво цукру на 12% у порівнянні з 2007 роком — майже до 88 тисяч тонн. Як зазначається в повідомленні компанії, загалом минулого сезону цукроваріння компанія заготувала близько 720 тисяч тонн цукрового буряка, з них 640 тисяч тонн — власного виробництва. «Досягнутий результат (виробництва цукру) дозволив групі компаній «Дакор» підтягнутися з шостого місця в попередньому році на п’яте місце серед усіх компаній за кількістю виробленого цукру, зайнявши майже 6% ринку», — говориться в повідомленні. Минулого року компанія витратила на підготовку належних їй заводів до сезону переробки буряка близько $10,4 мільйона. З чотирьох належних «Дакору» цукроварень працювало три.
Кредит під держгарантії
Credit Suisse International надасть Державній службі автомобільних доріг («Укравтодор») кредит під державні гарантії на суму $465 мільйонів під ставку 6-міс. Libor + 8 відсоткових пунктів. Відповідна пропозиція «Укравтодору» та Міністерства фінансів України схвалив уряд постановою №34 від 21 січня 2009 року. Згідно з документом, сукупна вартість комісійних за угодою не повинна перевищувати 3,5% основної суми кредиту. Термін надання кредиту в документі не обумовлюється. Держбюджет-2009 передбачає виділення держгарантій за зобов’язаннями «Укравтодору» за позиками, пов’язаних із оплатою введених інвесторами в дію об’єктів і за договорами концесії. Окрім того, держгарантії можуть надаватися за зобов’язаннями на будівництво метрополітенів, виконання інвестиційних проектів і заходів, пов’язаних із підготовкою до проведення в Україні Євро-2012. Їх загальна сума в держбюджеті-2009 обмежена 37-а мільярдами гривень.
Роботу заводу поновлюють і... реорганізовують
Львівський автобусний завод, який входить до холдингу ЛАЗ, 26 січня відновив роботу. Як повідомив директор заводу Сергій Челяпін на прес-конференції, в зв’язку з критичною ситуацією на підприємстві прийнято ухвалу реорганізувати його роботу. «Кожного дня ми визначатимемо, які саме працівники нам потрібні на цей день, а інші працюватимуть в інші дні», — сказав він, додавши, що кількість необхідних робітників визначатимуть начальники цехів і підрозділів. Челяпін також повідомив, що на заводі планують провести скорочення близько 50 працівників. Передусім, це торкнеться допоміжних підрозділів, а також інженерно-технічних працівників. Окрім того, всі працівники працюватимуть за контрактом. За словами директора, це дозволить заощадити кошти, оскільки оплачуватимуть лише реально відпрацьований час. Борги підприємства із зарплатні становлять 5 мільйонів гривень, а ще 3 мільйони гривень підприємство заборгувало в Пенсійний фонд і за комплектуючі.