23 липня
Задаю студентам провокаційне питання: що краще — організовувати метеостанції, вчити персонал, платити йому гроші чи отримати дані про погоду з Інтернету? Виникли уточнюючі запитання щодо сплати інтернетівських послуг, регулярності й точності повідомлень, кваліфікації працівників метеостанцій і тому подібне. І тільки один (із 30!) зрозумів суть: а звідки візьмуться дані в Інтернеті, якщо не будуть працювати метеостанції?
Сучасна молодь сприймає Інтернет, у більшості випадків, як щось всеохоплююче, позаособове, «Deus ex machina», що може легко вирішити всі проблеми, і до повідомлень «з машини» відносяться як дехто зі старшого покоління до передової статті газети «Правда». А тому і навчання уявляють собі як «скачування» рефератів, курсових і дипломних робіт та дуже дивуються, що від них вимагають щось самостійно пояснити. Дай Боже, щоб незалежне тестування навчило їх ставитися до навчання творчо ще у шкільні роки, а не витрачати на це дорогоцінний час професійної освіти.