Враження від Сорочинського ярмарку можуть бути найрізноманітніші. Хтось може розглядати її як царство глиняних горщиків, різних виробів iз дерева, вишиванок і шароварів, де відроджуються народні традиції та ремесла. Інші бачать у цьому скупченні народу, в радісному морі торгуючої і купляючої публіки ще одну можливість підтримати малий та середній бізнес. І все це так, все це чудово. Але, думається, нам треба постійно прагнути рухатися не назад (йдеться, природно, не про те, щоб позбавляти народ його історичної пам’яті), а вперед, до прогресу, до нового економічного устрою, що засновується на інформаційних і цифрових технологіях.
Проте сучасний Сорочинський ярмарок вже докорiнно відрізняється від того, яким він був за часів Гоголя. Нові технології проклали собі дорогу й сюди. Днями на ярмарку відбулося вшанування та вручення пам’ятних призів жителю Полтавщини, клієнту ПриватБанку Віктору Савченко, який став власником ювілейної мільйонної картки «Універсальна» від платіжної системи MasterCard.
Це свято пройшло в день ПриватБанку і MasterCard на найславетнішому українському ярмарку. Щасливому власнику мільйонної картки вручили величезний плазмовий телевізор. Але це було свято не тільки для щасливчика, але й для самого банку, який першим серед інших фінансових установ подолав мільйонний рубіж із випуску кредитних карток. Причому, за словами Любові Дерев’янко, голови представництва платіжної системи MasterCard Europe в Україні, ПриватБанк далеко випередив конкурентів.
— Я не дивуюся, що мільйонна картка була оформлена саме в нас, — коментував журналістам цю подію на ярмарку директор Полтавського головного регіонального управління ПриватБанку Олександр Цись, — Адже 200 тисяч кредитних карток з приватбанківського мільйона було продано саме на Полтавщині.
На ярмарку чимало людей цікавилися нарівні з так званими товарами ширвжитку також і банківськими продуктами — кожного ярмаркового дня біля спеціальних стендів оформляли близько 350 кредитних карток. Юрій Кандауров, заступник голови правління Приватбанку, вірить в те, що недалекий той час, коли й на самому ярмарку можна буде розплатитися через кредитку.
Зараз же в країні таких POS-терміналів, за допомогою яких можна розплатитися за будь-який товар, просто катастрофічно не вистачає. В Україні на тисячу жителів припадає лише 0,9 термінала, в той час як у Іспанії їх 25. У нас купити щось за допомогою кредитки можна тільки у великому місті і, як правило, в магазині високого цінового сегменту. Однак поступово такі засоби прийому карток вже з’являються навіть у супермаркетах. І, схоже, цей процес буде прискорюватися. Законодавство передбачає розвиток в Україні широкої мережі терміналів, що приймають кредитні картки. Вони працюватимуть практично скрізь: від автозаправної станції до поштових відділень у найвіддаленіших селах.
Опитування, проведене платіжною системою MasterCard, засвідчило: українці користуються кредитками значно активніше, ніж, скажiмо, росіяни. 53% опитаних у п’яти великих містах України більше одного разу на місяць купують щось через кредитні картки. Серед опитаних росіян таких покупців майже вдвічі менше — 29%. Опитування показало, що з кожним роком зростає кількість людей, що вважають готівку застарілим засобом платежів. Інша справа — такий сучасний банківський продукт як кредитна картка, розплачуватися якою за велику покупку набагато вигідніше, ніж брати цю річ у кредит. Розраховуючись кредиткою і погашаючи борг у строк, можна створити собі позитивну кредитну історію. А це дуже важливо — адже до акуратного клієнта і банк ставиться з великим довір’ям. Крім того, серед переваг пластика не лише його безпека — адже гроші з рахунку нікуди не подінуться. Якщо картка попаде в чужі руки її можна заблокувати. З готівкою цього, природно, не зробиш. Численним відвідувачам Сорочинського ярмарку, який охороняли великі сили міліції, куди правду дінеш, доводилося ретельно наглядати за своїми гаманцями, наповненими в передчутті покупок. Були б тут термінали, власники кредитних карток не мали б ніяких підстав для занепокоєння.