Пенсіонерам-залізничникам повернуть пільги з медобслуговування. Але якими вони будуть...
Українські страхові компанії обурені результатами тендерів з медичного страхування пенсіонерів, які провела державна компанія «Укрзалізниця».
Нагадаємо, що в березні 2007 року «Укрзалізниця» вирішила відновити медстрахування пенсіонерів (40279 осіб — на Південно-Західній, 40000 осіб — на Придніпровській, 32637 осіб — на Південній, 47487 осіб — на Донецькій і 33500 осіб — на Одеській залізницях) за рахунок коштів компанії. Рішення повинне було набрати чинності з другого півріччя, після проведення в травні- червні відповідних тендерів. Однак підходи до їхнього проведення свідчать про те, що йшлося зовсім не про те, щоб визначити страхову компанію, яка зможе забезпечити пенсіонерам залізниці найкращий доступ до медичних послуг. Стало очевидним, що керівництво «Укрзалізниці» просто займається лобіюванням інтересів страхової компанії «Нафтогазстрах».
«Звичайно тендер проводиться для того, щоб майбутній споживач послуги отримав вигідніші умови за вартістю й обсягом, у цьому випадку страхування. Нині ж тендерними комітетами «Укрзалізниці» не бралося до уваги ні те, що іншими страховими компаніями пропонувалися вигідніші страхові суми, ні нижча вартість страхування, ні більша кількість договорів із медустановами, в які пенсіонери зможуть звертатися за медичною допомогою. Чомусь усе це не було основним критерієм відбору. Частину тендерів просто відмінили, в інших переможцем визнали СК «Нафтогазстрах». Виникає логічне запитання: а кому це вигідно й кому це потрібно? Явно не пенсіонерам», — розповідає В’ячеслав Савчук — начальник управління з роботи із залізничними підприємствами компанії «ІнтерТрансПоліс», що брала участь у тендерах .
Зокрема, із п’яти тендерів «Укрзалізниці» зі страхування пенсіонерів три перші були перенесені на пізніші терміни, у двох подальших переможцем була визнана компанія СК «Нафтогазстрах». За даними учасників тендера, «Нафтогазстрахом» були запропоновані не найвигідніші умови страхування. Відповідно: компанії, обійдені увагою, вирішили звернутися в Тендерну палату та Антимонопольний комітет України з проханням розібратися в ситуації й попередити подальші порушення з боку тендерних комітетів «Укрзалізниці». «Ми вважаємо, що причини, за якими були відмінені результати тендерів і змінені їхні умови — були не об’єктивними. Тому ми подали скаргу в тендерну комісію України та Антимонопольний комітет», — резюмував представник АСК «ІнтерТрансПоліс».