Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Документальний кіносвіт

Фестиваль «Контакт» шукає нові форми спілкування з глядачем
6 квітня, 2007 - 00:00

Зберігаючи вірність сімейним традиціям, Лариса Роднянська вірою, правдою і з любов’ю служила документальному кіно — створюючи його, опікаючи, пропагуючи. У найскладніші для кіновиробництва часи вона створила студію «Контакт», зібравши під її знаменами кращих українських кінопрофесіоналів — сценаристів, режисерів, операторів. Разом із своєю командою, всупереч усім складностям кінолихоліття, вона створила цілу низку документальних фільмів, присвячених яскравим особистостям української історії й сучасності, чим зробила неоцінимий внесок у світову культуру.

Міжнародний фестиваль документального кіно, покликаний сконцентрувати всі пошуки в галузі кінодокументалістики, був давно виношеною концептуальною мрією Лариси Зіновіївни. У ньому вона бачила не тільки можливість сканувати поточний кінопроцес, але й була впевнена, що такий форум стане стимулом підвищення глядацького інтересу до цього жанру. Не встигла...

Ідею втілили в життя соратники на чолі з сином, відомим режисером-кінодокументалістом і успішним продюсером Олександром Роднянським. Ним був створений Фонд ім. Лариси Роднянської, який і проводить фестиваль «Контакт» уже втретє. У цій благородній справі до Фонду приєдналися: телеканал «1+1», кіностудія «Контакт» Національного союзу кінематографістів України, за підтримки Міністерства культури й туризму України й МКФ «Молодість». Команда останнього, на чолі з Андрієм Халпахчі, взяла на себе всі труднощі організації фестивалю.

Зберігши свій регламент, що складається з двох конкурсів, — національного й міжнародного — два журі визначать найгідніших, вручивши гран-прі ім. Лариси Роднянської кращому фільму конкурсу, призи за кращі повнометражні й короткометражні стрічки, у двох конкурсах спеціальні дипломи. Всі призи конкурсу мають грошовий еквівалент — від двох до п’яти тисяч доларів.

Міжнародне журі очолить режисер-документаліст із Великої Британії Пол Уотсон, а національне кіно буде судити інтернаціональне журі на чолі з грузинським режисером Олександром Рехвіашвілі.

Фестивальним центром стане конгрес-хол Президент-готелю, де будуть проходити конкурсні й некомерційні позаконкурсні покази. Урочисті церемонії відкриття й закриття фестивалю, відповідно 14 і 20 квітня. Фільмом відкриття стане робота Яна Генріха Древса й Рене Гардера «Містер Пилипенко та його субмарина» за участю авторів і головного героя картини, нашого дивакуватого співвітчизника, який будує субмарину в степах України. Організатори обіцяють, що всі зацікавлені особи, особливо студенти творчих ВНЗ матимуть можливість бути присутніми на перегляді за спеціальними запрошеннями. Там же працюватимуть усі служби фестивалю «Контакт».

Спеціальні події фестивалю й частина позаконкурсних показів пройдуть у кінотеатрі «Жовтень», постійному партнері фестивалів «Контакт» і «Молодість». Серед них — ретроспектива Алена Рене, що складається з п’яти фільмів, присвячених образотворчому мистецтву; прес-конференція й прем’єра I і III частин фільму Єжи Гоффмана «Україна»; «Дикий пляж» Віталія Манського. Два сеанси щодня, без повторів.

На іншому фестивальному майданчику, також незмінному партнері обох фестивалів, у кінотеатрі «Київ», що створив за прикладом «Жовтня» відеозал «Сінематека», можна буде побачити не тільки повтори конкурсних програм, але й частину позаконкурсних показів і зустрітися з творцями фільмів. Цінителям документалістики необхідно буде ретельно вивчити програму фестивалю й встигти в обидва кінотеатри, бо фільми не переїжджають з майданчика на майданчик, а закріплені за кінотеатрами.

У рамках фестивалю планується провести круглий стіл, присвячений комерційній кінодокументалістиці. А в планах організаторів — проведення кіноринку на базі «Контакту».

Світлана АГРЕСТ-КОРОТКОВА, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: