Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Автобум як свідок

Потреби українців у власному транспорті зростуть на 30%
27 березня, 2007 - 00:00
ФОТО З АРХIВУ «Дня»

Деякі заяви про економічну кризу в Україні днями спростував не хто інший як авторинок. Зокрема, Міжнародний автомобільний холдинг (МАХ) «Атлант-М» заявив про намір збільшити свою частку на цьому українському ринку за рахунок розвитку власної системи збуту, яка з травня 2007 року працюватиме під єдиним брендом.

Про це повідомив регіональний керуючий холдингу в Україні Сергій Савицький. Він переконаний, що за п’ятнадцять років роботи холдинг встиг не лише вийти на рівень фінансової виручки в $393 мільйони, а й отримав необхідний досвід для введення на український ринок першої міжнародної автомобільної системи. Про реальність цих намірів свідчить робота, проведена «Атлантом-М» з нарощування своїх потужностей. Так, до складу холдингу у грудні 2006 року увійшла компнія «Сауіст Україна», згодом придбали диллерський автоцентр Scoda у Харкові. Крім того, МАХ залишається офіційним дилером таких відомих марок як Audi, Mazda, Opel, Hummer, Ford, Skoda, ВАЗ, ГАЗ та інші.

Кроком уперед можна також вважати підписання ексклюзивного контракту про надання та дистрибуцію авто в Україну китайською компанією Great Wall. Керівник регіонального управління переконаний: китайські компанії мають всі шанси отримати визнання українського покупця, бо пропонують якісний товар за помірну ціну.

Суть нововведення полягає у запровадженні на всіх десяти дилерських підприємствах холдингу загальної філософії, єдиних стандартів обслуговування та зрозумілої ідентифікації. Головна мета змін — створити бренд, аналогічний за потужністю до автомобільних виробників. Чи не занадто амбіційно?

Як би там не було, холдинг має намір розширювати свою сферу впливу у регіонах України. Зокрема, йдеться про появу автоцентрів в Одесі та Криму. Звичайно, Сергій Савицький стверджує, що холдинг не займатиметься випуском автомобілів. Відповідно до запропонованої в минулому році стратегії, провідною позицією залишиться «допомога у виборі улюбленого авто».

Для реалізації цих намірів створено бюджет у розмірі $1,3 мільйона. До фінансуванні передбачається залучити як власні, так і запозичені коштів. На початку року за допомогою «УкрСіббанку» було розміщено трирічні облігації холдингу. Об’єм емісії склав 100 млн грн. Отримані кошти спрямували на будівництво нових автоцентрів, придбання існуючих автомобільних бізнесів та поповнення оборотних коштів. Скоро буде проведено приватне розміщення цінних паперів. Діалог у цьому напрямку вже ведеться з однією російською компанією.

Реалізації амбітних планів сприяє й відчутне зростання автомобільних апетитів українців. В середньому, за підрахунками експертів, цього року вони зростуть на 30%. Столиця України, за словами Савицького, «відчутно наблизилася до межі бурхливого розвитку ринку автомобілів». Тому, водночас із зростаням попиту покупців проявляється й нестача торговельних площ. Тож Савицький прогнозує зростання реалізації автомобілів холдингом до кінця року у два рази (20,9 тисячі штук). Щоправда, тут уявляється проблематичним забезпечити поставки такої кількості автівок в Україну.

Наталія БІЛОУСОВА
Газета: 
Рубрика: