«Мільярдні» плани
Найбільший в Україні фінансово-промисловий холдинг «Систем Кепітал Менеджмент» (СКМ, Донецьк) цього року планує поліпшити свою корпоративну структуру, підвищити її прозорість й активно бути присутнім на міжнародному ринку капіталів. Про це повідомив фінансовий директор СКМ Роман Водолазський в ході третьої щорічної Міжнародної конференції інвесторів у Києві. «Не дивуйтеся, якщо почуєте про мільярдні операції нашої компанії», — зазначив він. Р. Водолазський нагадав, що недавно Перший український міжнародний банк, що входить до холдингу, розмістив великий випуск єврооблігацій. Він також підкреслив, що IPO не є кінцевою метою холдингу. За його словами, СКМ сьогодні не збирається продавати активи, якщо тільки не буде дуже привабливих пропозицій. Фіндиректор також уточнив, що компанія поки не планує переїжджати з Донецька в Київ, залишаючись ближче до своїх виробничих активів. За його словами, інвестиційні плани СКМ до 2010 року перевищують $4 мільярди, у тому числі в гірничо-металургійному комплексі — $3,27 мільярда, в енергетиці — $405 мільйонів, у фінансовому секторі — $500 мільйонів, у телекомунікаціях — $260 мільйонів.
Переорієнтація: від спирту — до палива
Івашківський спиртозавод (Харківська обл.) цього року припинить виробництво харчового спирту й перейде на випуск біоетанолу. Про це повідомили в прес-службі Харківської обласної державної адміністрації. У прес-службі послалися на начальника Головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації Михайла Жорніка, за словами якого, Івашковський спиртозавод уже отримав держзамовлення на виробництво 10 тисяч тонн біоетанолу в цьому році. М. Жорнік додав, що сировиною для виробництва біоетанолу стануть відходи цукрового виробництва — меляса. Начальник Головуправління агропромрозвитку також повідомив, що загалом по Україні найближчим часом на виробництво альтернативного палива перейдуть вісім спиртозаводів, включаючи Івашківський.
Херсонський постачальник для норвежців
На Херсонському суднобудівному заводі в п’ятницю відбулася закладка судна для норвезької компанії Myklebust Prosjekt AS. Як повідомляють у прес-службі підприємства, судно призначене для обслуговування бурових платформ на морському шельфі (постачання нафтовидобувників цементом, паливом, питною водою та іншими вантажами). Проект судна розробила компанія Rolls Royce Marine A.S. Фрахтова ставка на експлуатацію постачальника такого типу становить приблизно $50 тисяч у день. Довжина судна — 68,9 м, ширина — 16,8 м, висота борта до головної палуби — 7,2 м. На будівництво корпусу піде більш ніж 1,5 тисячі тонн металу. Основні конструкції будуть виготовлені з високоміцної сталі марки Weldox, що поставляється замовником із Західної Європи.