Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Шекспірименти»

25 і 26 січня на сцені Театру ім. І. Франка відбудеться прем’єра Раду Поклітару
24 січня, 2007 - 00:00
У ХОРЕОГРАФІЇ РАДУ ПОКЛІТАРУ АКТОРАМ ДОВОДИТЬСЯ НЕ ЛИШЕ ТАНЦЮВАТИ, А Й ВИКОНУВАТИ ГІМНАСТИЧНІ ТРЮКИ / ВЕРОНА, КАРНАВАЛ, МАСКИ

На глядача чекає таке собі «синтетичне» дійство: балет «Веронський міф: Шекспірименти» від «Київ модерн-балету» на музику П. Чайковського, Г.Ф. Генделя та авторiв епохи Ренесансу в поєднанні з декламацією: танцівники перемежають хореографію сонетами Шекспіра та фрагментами його «Ромео і Джульєтти». Для цього залучили до співпраці професійного викладача сольфеджіо. Молоді танцівники ступлять на територію драмтеатру (з напруженням пристрастей і ліризму в інтерпретації відомого трагічного сюжету про веронських закоханих). До Шекспіра Раду Поклітару неодноразово звертався: ставив прокоф’євський балет у Большому театрі й у Мінську («Ромео і Юлію» на музику однойменної сюїти П. Чайковського). За словами хореографа, «київська постановка нічого спільного з попередніми його роботами не має. Це сьогоднішнє прочитання й розуміння книжки, яку читаєш усе життя»...

Оформили виставу художники Андрій Злобін і Ганна Іпатьєва. Їхня творчість часто така саме непередбачувана, як і хореографія Поклітару.

Про театр «Київ модерн- балет» сьогодні багато пишуть й говорять у зв’язку з балетом «Кармен-TV», що успішно йде протягом останніх чотирьох місяців і витримав шість аншлагових показів у нашій столиці. Раду Поклітару пощастило, що його експерименти підтримує меценат Володимир Філіппов. За його спонсорської допомоги 2005 р. відбулася постановка «Сил долі». А от наступні проекти — «Кармен», «Шекспірименти» — вже стали здійснюватися під маркою Театру «Київ модерн- балет». Можна запитувати: ну чому знову Кармен, наприклад? Адже були вже й Петіпа, й Голейзовський, і Петі, й Гадес… Але надто вже привабливий образ, музика гарна, дуже балетна, як і пристрасті!

Образ Кармен неодноразово ставав приводов для «революцій» у мистецтві. На сьогоднішній день зухвалий модерн явив публіці Р. Поклітару. Від Кармен-символу хореограф, він же автор лібрето, каменя на камені не залишив. Ніякої романтизації, а торжество інстинктів... Якщо ви фанат класики та застиглих форм, то навряд чи станете цікавитися модерном. А тих, хто тяжіє до різних вільних форм, можна привітати з народженням театру сучасної хореографії. Колективу, який у кожній новій роботі постійно в творчому пошуку, хоча ще й не має власної сцени, але його постановки викликають глядацький резонанс.

Лариса ТАРАСЕНКО, спеціально для «Дня», фото Бориса КОРПУСЕНКА, «День»
Газета: 
Рубрика: