Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Смачне» придбання

13 грудня, 2006 - 00:00

Наступного тижня мають відбутися позачергові збори акціонерів ВАТ «Полтавахолод», яке є провідним виробником морозива в області. Як прогнозують акціонери, на цих зборах підприємство остаточно перейде до рук нових власників, адже ще в листопаді «Полтавахолод» було продано. Пакет з 61% акцій комбінату перейшов від ТОВ «Троянда» (м. Київ) до полтавського ТОВ «Комерційна фірма «Крок». Сума угоди сягає кількох мільйонів доларів.

«Троянда» входить до п’ятірки найбільших українських виробників морозива, 74,9% її статутного фонду належить інвестиційному фонду Western NIS Enterprise Fund (WNISEF), 25,1% — донецькій компанії «Пчела». Попри те, що за результатами минулого року «Полтавахолод» збільшив чистий доход на 86,7%, або на 6,067 мільйона гривень до 13 мільйонів гривень, його збитки сягнули 880 тисяч гривень. Чи не тому «Троянда» вирішила розлучитися з полтавським підприємством?

Цікаво, що «Троянда» у середині минулого року продала ще одне аналогічне підприємство — макіївський завод морозива «Полюс». Але це не означає, що «Троянда» згортає свої «морозивні» проекти: на заводі у Луцьку, де з метою оптимізації виробничих витрат та витрат на логістику буде концентруватися виробництво усього морозива «Троянди», незабаром збудують нову лінію виробничою потужністю понад вісім тонн продукту на добу.

Нову фірму-власницю, якій і належатиме ВАТ «Полтавахолод», очолює полтавський бізнесмен Олександр Ягольницер. Сфера його інтересів — оптова торгівля морозивом (очолювана ним компанія є регіональним дистриб’ютором «Троянди», кіровоградської фірми «Ласка» та торгової марки «Рудь» житомирського маслозаводу), а також торгівля іншими молочними продуктами та сирами. А також — нафтопродуктами. «Полтавахолод» зацікавив його не лише через потенційну прибутковість підприємства. Підприємство випускає близько двох тисяч тонн морозива на рік, тоді як у 2005 році виробництво морозива в Україні збільшилося на 9,7%, або на 10,7 тисячі тонн (порівняно з 2004 роком) до 120,9 тисячі тонн. Отже, ринок морозива має тенденцію до зростання, і Ягольницер тепер отримав потужну виробничу базу (включно з двома низькотемпературними холодильниками в Полтаві та Кременчуці загальною ємністю 8 тисяч тонн, які можуть використовуватися не тільки для зберігання морозива, а й інших молочних продуктів, а також м’ясних та рибних напівфабрикатів). Ці можливості компенсують новим власникам навіть те, що лінія з випуску морозива ВАТ «Полтавахолод» застаріла, адже її вік — понад 30 років.

Євген БРИЖ, Полтава
Газета: 
Рубрика: