Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ЦЕРКВИ СВIТУ

23 листопада, 2006 - 00:00

Українські єпископи ображені

17 листопада в Києві відбулося позачергове засідання Української міжцерковної ради православних, римо-католицьких, греко-католицьких і протестантських союзів і об'єднань. На засіданні обговорювалися заяви російського єпископа Російського об'єднання союзів ХВЕ (П'ятидесятники), члена Суспільної палати РФ Сергія Ряховського. Пан Ряховський засуджує участь українських церков у помаранчевій революції й жорстко критикує наміри Президента України реабілітувати воїнів УПА («InVictory»). У ході роботи Ради було вироблено офіційну заяву, яку єпископи постановили направити Президенту України Віктору Ющенку, ВР України, Кабміну й Міністерству закордонних справ України, а також росіянинові Сергію Ряховському. У заяві українських єпископів, зокрема, говориться: «Висловлюємо глибоку стурбованість заявами єпископа Ряховського як такими, що не відповідають історичним фактам і дійсності, суперечать духу Біблії, є втручанням духовної особи іншої країни у внутрішні справи України, вносять розбіжності й розпалюють національну й релігійну ворожнечу між християнами Росії й України, не сприяють зміцненню дружби й взаєморозумінню між двома державами й не служать миру, злагоді й любові. Вимагаємо публічного вибачення перед українським народом, християнськими церквами й громадськістю за поширення неправдивої й принижуючої гідність української нації інформації». (RISU)

Зворушлива вдячність російського патріарха Римському Папі

Минулого тижня Патріарх Московський і всієї Русі Алексій II звернувся до Римського папи Бенедикта VI зі словами вдячності в зв'язку з тими пожертвуваннями, які католицька церква передала на відновлення Троїцького собору в Санкт-Петербурзі. Ось цей лист: «Ваша Святість! Сердечно дякую Вам за передане пожертвування на відновлення пошкодженого пожежею Троїцького Ізмайловського собору в місті Санкт-Петербург, що є унікальним пам'ятником архітектури. Розглядаю Вашу участь у відновленні цього дому Божого як знак щирої любові до Російської Православної Церкви, що, безумовно, може служити запорукою подальшого розвитку наших взаємозв'язків у дусі християнського братства й взаємної допомоги. Користуючись нагодою, хочу засвідчити Вашій Святості свою найглибшу повагу й побажати допомоги Божої у Вашому високому й відповідальному служінні. З братською любов'ю до Господа + Алексій, Патріарх Московський і всієї Русі. (Патріархія.ру)

Чи був іудеєм Рембрандт?

Як свідчать художні каталоги минулого століття, майже третина робіт Рембрандта пов'язана з іудейською тематикою. Про це пише Едвард ван Вулен, один з організаторів експозиції в Іудейському історичному музеї Амстердама. Виставка приурочена до 400-річчя з дня народження великого художника. Прибічники гіпотези про Рембрандта-іудея зазначають, що живописець дуже часто зображав на своїх полотнах євреїв або використовував єврейські моделі в деяких сценах. Так, свого Христа він писав з молодого іудея, якого випадково зустрів у міській синагозі. Як стверджують прихильники цієї теорії, художник міг таємно сповідувати іудаїзм або навіть бути учасником закритих товариств з вивчення Кабали (модне на той час заняття). Теорія про можливе навернення Рембрандта в іудаїзм народилася, як виявляється, ще в XIX столітті. Тоді євреї селилися в районі Амстердама, де колись працював великий художник; з того часу за кварталом закріпилася назва «Єврейського». Багато знавців відкидають гіпотезу про іудейське походження Рембрандта або його перехід в іудаїзм. Тим більше, що про контакти художника з іудеями достовірно свідчать тільки два неспростовних докази: 1) лист про спір Рембрандта зі своїм єврейським сусідом і 2) завірена нотаріусом скарга торговця-єврея про те, що портрет його дочки, написаний Рембрандтом, не має нічого спільного з оригіналом. Дозволимо собі додати, що високе мистецтво Рембрандта не має ніякого відношення до його національності. (ENI)

Ніхто не хоче допомагати бідним

Незважаючи на те, що 2006 рік було оголошено в Росії роком доброчинності, більшість росіян не готові займатися цією необхідною справою. Про це говорять результати соціологічних досліджень. Про категоричне небажання виділяти гроші малозабезпеченим заявляють як пересічні громадяни, так і бізнесмени. Причини такого відношення криються, мабуть, не в байдужості росіян, а у відсутності належних інститутів добрих справ, яким можна було б довіряти. Підприємців бентежать складності з оформленням пожертвувань і відсутність податкових послаблень. Звичайні люди побоюються того, що їхні гроші підуть не туди, куди слід. Доброчинність постійно компрометують численні випадки шахрайства. Останнім часом збільшилася кількість фальшивих листів, автори яких вимагають гроші на допомогу неіснуючій хворій дитині. (Релігія й ЗМІ)

Церква не допустить порушення традиції

Як ми вже повідомляли, британський наслідний принц Чарльз вирішив здійснити реформу багатовікового звичаю коронації монарха, який на нього чекає. Він висловив бажання, щоб його благословляла не тільки англіканська церква, але й духовенство всіх тих церков, які є в королівстві. Проте, як повідомляє «Дейлі Мейл», англіканська церква засудила наміри принца запросити на церемонію коронації мусульман, індусів та інших віруючих для участі — на рівних правах — у церемонії у Вестмінстерському абатстві. Щоб цього не допустити, програму коронаційної церемонії буде розробляти безпосередньо архієпископ Кентерберійський доктор Роуен Вільямс (голова англіканської церкви), який наполягає на тому, щоб принц обмежив свій інтерес до інших вірувань і залишався в межах «конституційних меж». Доктор Роуен Вільямс сказав: «Англіканська церква нагадує нації, що в цій країні королева — захисник віри, голова Співдружності й голова держави». А зі слів гофмаршала герцога Норфолька, який за давньою історичною традицією відповідає за заходи, пов'язані з процедурою коронації, 78-річна королева при хорошому здоров'ї та прекрасному самопочутті навряд чи незабаром поступиться троном своєму 56-річному синові. (ВВС)

Ідрісов звинувачує

Голова Духовного управління мусульман Нижнього Новгороду і Нижегородської області Умар Ідрісов вважає Росію, Україну й Білорусь православними республіками: «Радянський Союз розвалили лідери трьох православних республік: Росії, України й Білорусі, а мусульманські народи дізналися про це вже потім, їх навіть забули повідомити про свою змову проти народів Євразії», — сказав Ідрісов. На його думку, сьогодні росіянам пропонують «розбігтися по національних квартирах, оголосити одну частину Росії святою й правильною, а всім іншим частинам населення — або хреститися прямо в школах і дитячих садках, або пошукати собі іншу країну». На його думку, велич країни визначається не «за золотими куполами в порожніх храмах і не за повідомленнями вірнопідданих ЗМІ». (Інтерфакс-релігія)

Православні діти Польщі вивчають основи православ'я

Як повідомив предстоятель Польської православної церкви (ППЦ) митрополит варшавський і всієї Польщі Савва, православні учні польських шкіл забезпечені всіма правами й можливостями вільного вивчення основ православ'я й не зазнають ущемлень з боку католиків. У Польщі питання релігійної освіти конфесіональної меншини вирішується, зі слів митрополита, «дуже просто»: з перших днів навчання вчителі знають про віросповідання кожної дитини й враховують його протягом усього навчального процесу. Якщо в якійсь школі вчаться хоча б три православні учні, їм уже починають викладати «Закон Божий», а якщо менше трьох — вони отримують знання про свою віру на заняттях у спеціальній загальній групі в одній зі шкіл, куди приходять на уроки. Згідно із законодавством країни, ППЦ може вільно здійснювати духовну діяльність і суспільне служіння. Сьогодні в Польщі мешкає близько 500 тисяч православних, об'єднаних в 350 приходів. Католицизм сповідують від 90 до 96% населення Польщі. (Інтерфакс-релігія)

Підготувала Клара ГУДЗИК, «День»
Газета: 
Рубрика: