Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Які, на ваш погляд, найбільш резонансні виставки цього літа?

6 вересня, 2006 - 00:00
У НАЦІОНАЛЬНОМУ МУЗЕЇ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ЕКСКУРСАНТИ ЦІКАВЛЯТЬСЯ РІЗНИМИ ПЕРІОДАМИ НАШОЇ ІСТОРІЇ ТА ВИДАТНИМИ ОСОБИСТОСТЯМИ

Відомо, що літо — «мертва» пора: концертні зали та театри закриті, а ось для працівників музеїв навпаки дуже активний сезон. Чимало туристів і гостей приїжджають до нашої столиці, щоб побачити Київ від сивої давнини до сьогодення. «День» поцікавився в музейних співробітників, які, на їхню думку, пройшли найбільш резонансні виставки саме літом, хто найчастіше приходить до музеїв?

Ніна КОСТАНЮК, фахівець з історії Національного музею історії України:

— У нас постійно проходять дуже цікаві виставки. Наприклад, зараз великий резонанс і увагу публіки привертає експозиція «Симон Петлюра — сторінки політичної біографії (1879 — 1926 рр.)» (до 80-річчя від дня загибелі). У музеї, крім тематичних заходів, є постійно діюча виставка «Барви художнього скла», яка презентує роботи майстрів заводу «Художнього скла». Привертали увагу наших відвідувачів виставки Зінаїди Зразюк. Приходять кияни й українські туристи (особливо із західних областей). Гості детально цікавляться видатними історичними особами України: Богданом Хмельницьким, Іваном Мазепою й т. iн., цікавляться про часи Київської Русі. Шанувальники музею розуміють, що знання історії допоможе уникнути багатьох помилок у контексті сучасних політичних подій.

Наталія ІВАНОВА, мистецтвознавець Національного музею літератури України:

— Дуже великою популярністю користувалися такі виставки: «Франко й Київ» до 150-річчя від дня народження Івана Франка, «Любіть Україну», підготовлена до Дня Незалежності України, «Україна очима дітей» і «Цвіт української казки» до Міжнародного дня захисту дітей. Тому не дивно, що молодь — школярі, абітурієнти та студенти — є нашими постійними гостями.

Роман ТАЧАН, заступник голови наукового центру Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника:

— У нашому заповіднику не експонувалися тимчасові виставки, а діють постійні експозиції, ми проводимо різні екскурсії, які користуються великою популярністю не лише серед українців з різних регіонів, а й серед іноземних туристів. Найпопулярнішою серед екскурсантів є «Лаврська скарбниця. Пам’ятки сакрального мистецтва ХVII — XX ст.» (з колекції заповідника), а також «Лаврські печери — історія, археологія та архітектура» (колекція старожитностей Платар). Іноземці постійно цікавляться історією Києво-Печерської лаври й залишаються в захваті від почутого. Оскільки це унікальний історико- культурний заповідник, споруди на його території занесені до реєстру найстаріших архітектурних пам’яток світу. Приємно, що останніми роками значно зріс інтерес європейських туристів до нашої країни.

Ганна ПЕРЕХОДЬКО, старший науковий співробітник Національного художнього музею України:

— Цього літа наш музей досить тривалий час був закритий (з 18 червня, після виставок живопису Романа Жука, Володимира Патика та графіка Андрія Чебикіна). Та це не завадило успіху нашої останньої виставки «Нові надходження», яку ми підготували до 15-тої річниці незалежності України. На ній, в основному, представлені роботи-подарунки відомих художників. Якщо ви почитаєте книгу відгуків, то там написано дуже багато теплих слів подяки від киян та численних туристів про цю виставку. До речі, нещодавно на першому поверсі нашого музею відкрилася постійна експозиція, де представлені ікони й картини. Найстарішим її експонатом є ікона ХII ст., а закінчує виставку пейзаж ХIХ ст. Також варто додати до нашої розмови, що постійних відвідувачів, переважну більшість, останнім часом цікавлять роботи в стилі реалізму, мабуть, люди вже втомилися від постмодерністського «поламаного» світу. До речі, ми, співробітники музею, з ностальгією згадуємо цю весну, коли проходила виставка Ніко Піросмані, знаменитого грузинського художника, який працював у стилі так званого примітивного мистецтва. Бажаючих побачити роботи легендарного Піросмані було так багато, що до музею впродовж усіх днів, коли проходила виставка, вистроювалися довжелезні черги. Був величезний інтерес, резонанс та шалений ажіотаж. А це підтверджує, що українці вміють цінувати справжнє мистецтво.

Ірина ПОПОВА, співробітник Музею iсторiї мiста Києва:

— Цього літа найактивніше відвідували кияни та гості нашої столиці виставки «Діти твої, Україно» Леоніда Левіта та «Києве мій» Володимира Марчука. Ми сподіваємося, що й наступний наш захід приверне увагу публіки: 7 вересня запрошуємо на відкриття персональної виставки Катерини Кричевської-Росандич, яка присвячується 80-річчю з дня народження майстра.

Наталія КОРНІЄНКО, мистецтвознавець Музею мистецтв ім. Богдана та Варвари Ханенків:

— Найкращі відгуки ми отримали від виставки «Мистецтво Еллади, Етрурії та Риму» (зі зібрання музею) й «LLADRO: мистецтво порцеляни» (з приватного зібрання). Узагалі, треба зазначити, що наш музей досить популярний. Великий інтерес до робіт, які експонуються в наших залах, виявляють іноземні туристи, та співвітчизників також не бракує.

Майя ЧУМАК, екскурсовод Музею видатних діячів української культури:

— Упродовж літа в нас була відкрита виставка «Іконопис на склi», яка презентувала роботи унікального майстра з Вінниччини Олександра Ковальчука. Цей художник працює в стародавній техніці малювання. Здається, що дуже просто покласти скло на картину й перемалювати її. Та це ж не просто копіювання, й художник довів, що істинний талант працює натхненно, а його роботи можна порівняти з дорогоцінним каміння серед найвдаліших підробок... У нашому музеї великою популярністю користувалися виставки прикладного жанру «Клаптування» (техніка «печворк») Надiї Яковенко та дитячий вернісаж, присвячений конкурсу поетичних талантів. За побажаннями наших відвідувачів, ми основну увагу приділяємо виставкам народно-прикладного жанру.

Юлія ХИМЕНКО. Фото Бориса КОРПУСЕНКА, «День»
Газета: 
Рубрика: