Автора мюзиклу «Собор Паризької Богоматері» засуджено
Співак і композитор Рішар Коччіанте, який здобув всесвітню популярність як співавтор мюзиклу Notre Dame de Paris («Собор Паризької Богоматері»), і його дружина Катрін засуджені до 30 місяців ув’язнення за несплату податків, зокрема до 20 місяців — умовно. Такий вердикт виніс у понеділок кримінальний суд Парижа. Згідно з матеріалами судової справи, 2001 року подружжя Коччіанте, яке в той час мало статус резидентів князівства Монако, декларувало прибутки на суму 62 тисячі французьких франків (приблизно 9300 євро). Однак податкові органи вирахували, що насправді річний прибуток подружжя становив трохи менш як 41 мільйон франків (понад 6 мільйонів євро), тому вони мусять сплатити податок у розмірі 2,8 мільйона євро. Як пояснила в суді дружина композитора, вони вважали, що не повинні платити податки у Франції, оскільки там не проживали. Сам 60-річний Коччіанте не був присутній у суді, оскільки, за словами дружини, був у від’їзді, повідомляють РІА «Новости». Катрін нагадала, що її чоловік Рішар, який має французьке й італійське коріння, народився в Сайгоні (на півдні В’єтнаму), жив у Італії, в Монако, а тепер — в Ірландії. Дружина пояснила, що якщо вони й припустилися помилки, коли декларували прибутки, то це було зроблено не навмисно. Однак суд вважає ці виправдання непереконливими й підтримав версію обвинувачення. Після оголошення вироку Катрін Коччіанте повідомила пресі, що подружжя збирається оскаржити цей вердикт в апеляційному суді. Коччіанте починав свою естрадну кар’єру в Італії ще в 1970-х роках. Світову популярність він здобув наприкінці 1990-х, коли разом з канадцем Люком Пламондоном записав альбом «Собор Паризької Богоматері», що розійшовся більш як мільйонним накладом і став основою для популярного мюзиклу.
Малюнки на теми Гомера
На заході Кіпру під час розкопок грецькі археологи знайшли саркофаг з малюнками на тему «Іліади» і «Одіссеї» Гомера. Вік знахідки, за попередніми даними, становить більш як 2,5 тисячі років. За словами дослідників, стиль малюнків на саркофагу унікальний і вирізняється яскравістю фарб і темою. На найбільшому малюнку зображена сцена, в якій Одіссей б’ється з циклопом Поліфемом, інший зображує битву греків і троянців, повідомляють «Подробности». Знахідку зробили під час розкопок гробниці, що належить, як припускають, воїну грецької армії. Два схожі саркофаги містяться зараз у музеї Метрополітен у Нью-Йорку.
Кабальє приїде до Києва
Знаменита оперна співачка Монсеррат Кабальє знову співатиме для киян і гостей нашої столиці. Концерт відбудеться 20 квітня. Її партнером у Палаці «Україна» стане наш відомий тенор Володимир Гришко, повідомив «Перший канал». Саме Гришко запросив іспанську примадонну до Києва. Разом з нею прибуде один iз п’яти найкращих світових диригентів опери — Хосе Колладо. Він керуватиме Національним симфонічним оркестром України. Виступ Кабальє та Гришка на українській сцені — не перший. Останній раз це відбулося два роки тому. Партнерами Монсеррат Кабальє стали два відомі тенори: Володимир Гришко та Микола Басков. Ті, хто побував на тому концерті, й досі пригадують, наскільки чудовим був вечір і як фантастично співала Кабальє, хоча вона себе не дуже добре почувала (перед гастролями впала і до Києва приїхала на милицях). На репетиції пані Монсеррат сиділа на стільці, але на сцену Палацу «Україна» вона виходила по черзі під руку з українським чи російським тенорами. Співала так проникливо, що слухачі після кожного номера кричали «браво»! Організатори нинішнього концерту обіцяють публіці, що 20 квітня їх чекає Концерт з великої літери. Програма вечора буде складатися з популярних творів світової класики. Квитки на концерт будуть за доступними цінами (від 125 гривень). Це зроблено спеціально, щоб меломани мали змогу побувати на виступі співачки світового рівня.
«Золота Адель»
«Австрійську Мону Лізу» й іще чотири картини Густава Клімта, які відсудила в австрійських музеїв жителька США, виставлять у Музеї сучасного мистецтва Лос-Анджелеса (LACMA). Спеціальна експозиція працюватиме з квітня до червня, повідомила газета Los Angeles Times. Головний шедевр серед цих полотен — портрет Адель Блох-Бауер, відомий також як «Золота Адель» і «Австрійська Мона Ліза». Клімт написав її 1906 року та подарував своїй моделі. Картина стала одним із загальновизнаних шедеврів художника й символом Сецесіона, австрійської версії «модерну». Загальна вартість картин оцінюється в 300 мільйонів доларів, повідомляє lenta.ru. Для Лос-анджелеського музею така виставка — величезний успіх. У США картин Клімта практично немає, а ті, що є, містяться в зібраннях на Східному узбережжі. Марія Альтман, 91-річна жителька Лос-Анджелеса, є єдиною спадкоємицею сім’ї Блох-Бауерів, друзів і заступників Густава Клімта. Під час Другої світової війни їхня колекція живопису, яку заповіли Альтман, була реквізована фашистами, а після війни виявилася в державних музеях Австрійської Республіки. Наприкінці 90-х років Альтман подала позов проти уряду Австрії: вона вимагала визнати, що картини Клімта із зібраннів Блох-Бауерів потрапили до музею незаконно й мають належати їй. Суд став на її бік. Австрійський уряд спробував зібрати гроші на викуп картин у Альтман, але сума в 300 мільйонів доларів виявилася непосильною.
Скульптура та сигналізація
Генрі Кесвік, власник чотирьох масивних витворів скульптора Генрі Мура, виставлених у ландшафтному парку Гленкілн у Шотландії, збирається встановити на них противикрадальні маячки. Так Кесвік хоче убезпечити статуї від викрадачів, повідомила газета The Times. За останні півроку Великою Британією прокотилася хвиля крадіжок монументальних бронзових скульптур. Зокрема, зникли два витвори Мура, вартість одного з яких перевищувала три мільйони фунтів стерлінгів (5,25 мільйона доларів). Відтоді власник Гленкілна всерйоз побоюється за свою колекцію й посилює заходи безпеки. Встановлення електронних маячків на зразок автомобільних дозволить у разі зникнення статуй розшукувати їх через системи стеження, повідомляє lenta.ru. У Гленкілн просто неба виставлені роботи Генрі Мура, включаючи знаменитих «Короля й королеву», Огюста Родена та Джейкоба Епштейна. Ці твори купив батько нинішнього власника парку, покійний сер Вільям Кесвік. Незважаючи на те, що парк відкритий для відвідувачів, колекція Кесвіка тільки одного разу постраждала від вандалів: 1985 року невідомі відтяли голови «Королю й королеві». Через декілька років бронзові фрагменти знайшли й повернули на місце.