При експлуатації автомобіля за великого морозу передусім слід правильно підібрати моторне мастило, заявляють експерти. «Мало хто знає, що можна використовувати мастило з маркіровкою, в якій перша позначка «нуль», — цитує NEWSru.com експерта з автомобілів журналіста Юрія Гейка.
Йдеться про синтетичні мастила з позначками 0W40 або 0W50, зазначає РІА «Новости». «Тим, хто хоче їздити в ці сильні морози, слід терміново міняти мастило й заливати його з маркіровкою «нуль», — сказав експерт. — А оскільки мастила навряд чи кинуться міняти всі автомобілісти, цими днями можна чекати масового «вбивства» двигунів». Гейко нагадав, що одне заведення двигуна в мороз від мінус 17 градусів можна порівняти з декількома кілометрами пробігу за зносом рухомих деталей, що труться. За його словами, одна середньостатистична поїздка на роботу і з роботи — це фактично втрата 600 кілометрів пробігу.
У зв’язку з цим журналіст порадив власникам автомобілів, якщо можна, утриматися від використання транспортних засобів. Власникам теплих гаражів і автомобілів з інжекторним двигуном експерт рекомендує перед виїздом на холод заповнити бензобак повністю. «Чим більше в баку повітря, тим більше водяної пари в ньому міститься. Відбувається його кристалізація, і мікрокристали осідають у пальному, на дні і «гублять» бензонасос і паливну систему», — пояснив Гейко.
Крім того, для всіх без винятку марок автомобілів і типів двигунів він рекомендує перед тим як заводити машину або «помигати» далеким світлом, або ввімкнути на кілька хвилин що-небудь з енергоустаткування, щоб «підбадьорити» акумулятор.
Відповідаючи на запитання про допустиму кількість спроб завести автомобіль пiд час морозу, журналіст сказав, що такого показника не існує. «Акумулятор, навіть новий, здійснити багато спроб завести машину все одно не дасть. За такої температури він досить швидко сідає, втрачає свою ємність», — сказав Гейко. «Інша річ, — додав він, — що постійне обертання стартера має становити не більш як 10 секунд. Інакше він просто перегріється».
За порадою експерта журналу «За рулем» Андрія Сидорова, щоб гарантовано виїхати вранці, можна встати вночі й прогріти двигун. «А ще краще — взяти з собою акумулятор додому, щоб він віддав максимальний струм», — порадив експерт. За його словами, якщо автомобіль промерз, простоявши на морозі декілька днів, то не рекомендується намагатися завести його за допомогою буксира, особливо якщо це автомобіль з автоматичною коробкою передач.
«Якщо говорити про те, що людина може зробити своїми силами, то це взяти акумулятор, притягти його додому, поставити в миску з гарячою водою. Нехай він там зігріється за годинку», — порекомендував Сидоров.
У морозні дні мити машину не рекомендується, тому що перепад температур негативно позначиться на стані лакофарбного покриття, поліровка може потьмяніти. Якщо ж усе-таки довелося вдатися до послуг мийки, то після миття треба продути теплим повітрям замки, зауважив журналіст.