Приватизації не підлягає
Учора Верховна Рада заборонила продаж акцій ВАТ «Турбоатом», ВАТ «Одеський припортовий завод» і ВАТ «Укрнафта», які належать державі. За це проголосувалo відповідно 330, 344 та 337 народних депутатів із 378 зареєстрованих. Парламент також ухвалив закон, відповідно до якого в перелік об’єктів, які не підлягають приватизації, входить державне міжрайонне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства «Дніпро — Західний Донбас», а також держпідприємство «Управління Софіївського групового водопроводу». Ці об’єкти є природними монополістами з виробництва та централізованих поставок питної води в південно-східний і південний регіони Дніпропетровської області. Вони належать до сфери управління Дніпропетровської облдержадміністрації. Крім того, парламент підтримав закон і вніс у перелік об’єктів права держвласності, які не підлягають приватизації, підприємство «Дельта-Лоцман» (Миколаїв).
Відпрацьовується механізм внесення застави
Учора Верховна Рада не підтримала законопроект, який забороняє приватизацію ВАТ «Криворіжсталь». Парламент також не підтримав пропозицію направити цей законопроект на повторне перше читання. У той же час стало відомо, що Фонд держмайна (ФДМ) України відпрацьовує механізм внесення застави учасниками конкурсу з продажу 93,02% акцій ВАТ «Криворіжсталь», проте не планує з цієї чи іншої причини продовжувати терміни його проведення. Про це повідомив агентству Інтерфакс-Україна заступник голови ФДМ Дмитро Парфененко. Учасники фінансового ринку відзначають, що проведення конкурсу з продажу «Криворіжсталі» з урахуванням нинішньої нормативної бази, що передбачає внесення гарантії та плати за пакет у гривні, призведе до значного перевищення пропозиції валюти над попитом на неї на міжбанківському валютному ринку. На їхню думку, наслідками цієї ситуації може стати зміна курсу гривні, її значна емісія при викупі валюти Нацбанком, відвернення коштів на резервування. Деякі потенційні учасники конкурсу стверджують, що такі наслідки можуть нанести істотний негативний збиток фінансовій та макроекономічній ситуації в країні.
Громадськість необхідно переконати
Питання, яке вже не один день стурбовано обговорює увесь Кам’янець–Подільський, розглянула на своєму першому засіданні громадська рада при міськвиконкомі. ВАТ «Модуль» запланувало будівництво унікальної технологічної лінії оцинкування металу. Вартість проекту, що дасть Кам’янцю–Подільському до тисячі високооплачуваних робочих місць, – 200 мільйонів гривень. Уже й купили дороге заморське устаткування. Однак ця перспективна інвестиція геть спантеличила городян. «Містом «гуляють» чутки, що передбачене виробництво завдаватиме жахливої шкоди довкіллю», — повідомив «Дню» завідувач організаційно-контрольного відділу міськвиконкому Валерій Клименко. Отож нова інституція — громадська рада — заслухала авторів проекту. Схоже на те, що їхні аргументи не переконали громаду. Ще запланували громадські слухання з цього питання у тому мікрорайоні міста, де передбачається будівництво технологічної лінії. І це ще не все. «Група громадян міста поїде у населені пункти, де вже є подібні виробництва, для ознайомлення з екологічною ситуацією», – зазначив Валерій Клименко. Одначе аналогів цієї лінії в Україні нема: либонь, поїдуть за межі Батьківщини, повідомляє Михайло ВАСИЛЕВСЬКИЙ, «День».
Закупівля зерна відстає від плану
Державні та регіональні оператори за станом на 30 вересня закупили 2,749 млн. тонн зерна нового урожаю. Зокрема, за даними Мінагрополітики, Аграрний фонд закупив 559 тис. тонн зерна, Держкомітет із матеріального резерву (Держкомрезерв) — 324,5 тис. тонн, ДАК «Хліб України» — 186,2 тис. тонн, регіони — 1,680 млн. тонн. Загалом оператори уклали договори на купівлю 3,062 млн. тонн зерна. Як повідомлялося, уряд доручив держструктурам закупити 5,5 млн. тонн зерна врожаю 2005 року. Зокрема, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів, Держкомрезерв повинен закупити 1 млн. тонн зерна, ДАК «Хліб України» — 2 млн. тонн, Аграрний фонд — 1 млн. тонн, регіони — 1,5 млн. тонн. Мінагрополітики прогнозує врожай зернових у поточному році на рівні 39,5 млн. тонн.
Випуск паперу зріс на 42%
Малинська паперова фабрика (Житомирська обл.), єдиний в Україні виробник електроізоляційного картону для силових пристроїв, в січні—серпні 2005 року збільшила випуск паперу на 42% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року — до 5015 тонн. Як повідомили агентству Інтерфакс-Україна на підприємстві, випуск електроізоляційного картону за вісім місяців зріс на 9% — до 3061 тонни. При цьому в серпні фабрика випустила 674 тонни паперу і 412 тонн картону. Загалом обсяг виробництва Малинської фабрики в січні- серпні збільшився на 26% — до 64,4 млн. грн. Серед факторів, які сприяють зростанню випуску та продажу продукції фабрики в Україні, — зростання попиту в галузях — споживачах паперу, а також активна робота служби маркетингу фабрики. Нарощування випуску різних видів паперів, розширення їхнього асортименту, вихід на нові ринки збуту — один із основних напрямків розвитку фабрики нині.
Київ закуповує автобуси середнього класу
Комунальне підприємство «Київпастранс» взяло в лізинг 150 автобусів середнього класу «Богдан», із яких 80 уже отримано. Про це повідомив агентству Інтерфакс-Україна заступник головного управління транспорту, зв’язку й інформатизації Київської міськадміністрації Іван Новохацький. «Сьогодні Києву вигідно купувати автобуси середнього класу. Ми зараз ведемо відповідну роботу з перевізниками, зокрема, й по закупівлях автобусів великого класу з урахуванням того, що в недалекому майбутньому вони повинні виконувати перевезення не лише в режимі маршрутного таксі, але й у звичайному режимі», — сказав І. Новохацький. За словами І. Новохацького, в жовтні-листопаді плануються також допоставки 80 низькопольних автобусів ЛАЗ великого класу (в рамках договору на поставку 140 автобусів 60 уже поставлено). За його даними, з урахуванням оновлення в 2003—2005 роках парку автобусів, які працюють у звичайному режимі, в Києві 57% становлять нові автобуси.