Протягом останнього тижня країна, звісна річ, зазнала безлічі змін, причому не всі з них були помічені й усвідомлені. Які перші ознаки паніки в країні? Правильно. Громадяни-панікери, пригадавши минулі політичні кризи, насамперед беруться запасати сіль і сірники. Так ось, в Україні паніки та кризи немає. Як стверджують київські продавці солі та сірників, їхній товар, якщо й рухається швидше, то лише завдяки збільшенню кількості людей у столиці.
Щоправда, кияни купують трохи більше круп та консервів. Працівники мережі супермаркетів «Сільпо» передбачили, що консерви закуповують уже до Нового року. Зате збільшення продажу гречки та манки пов’язують усе ж таки з акціями протесту. Внаслідок останніх збільшилася також кількість замовлень таксі. Переважно за рахунок охочих поїхати після мітингу додому, оминаючи переповнене метро та «холодне очікування» наземного громадського транспорту. У сусідніх з епіцентром революції ресторанах — аншлаги. Кореспондент «Дня» перевірив, чи відгукнулися господарі вищезазначених ресторанів на заклик міської адміністрації робити знижки на свою продукцію. Відгукнулися. Практично на всіх ресторанчиках у «Глобусі» висять таблички «знижка» з вказівкою кількості її відсотків. Ресторан «Швидко», як уже писав «День», навіть створив на хвилі народного ополчення спеціальне меню «Народне», до якого входять вареники з м’ясом, салат із капусти і чай. Коштує задоволення лише чотири гривні — дешевшого меню ви в «Глобусі» не зустрінете. Ще одна спроба торгового центру «Глобус» наблизитися до народу — безплатні туалети. Зовсім нещодавно за їх відвідування треба було платити 25 копійок. «МакДональдс» також відступив від свого правила пускати до клозету лише клієнтів із чеками, і тепер важкі двері з кодовим замком завжди відчинені, притому цілодобово.
Водночас дивують «знижені» продажі книжок і музичних компакт-дисків. Здавалося б, інтелігентна молодь, яка приїхала до Києва, повинна масово скуповувати духовну їжу, адже на периферії знайти хорошу книжку або ліцензійний носій хорошої музики набагато складніше. Щоправда, самих продавців такий хід подій не здивував: «Не до музики зараз», — пояснили вони. З тієї ж причини бойкотували покупці побутову хімію, косметику, парфумерію. Через відсутність клієнтів багато магазинів не працювали зовсім, лише залишивши у своїх вітринах оранжеві прапорці. А оті магазини одягу, яким пощастило в цьому сезоні обзавестися оранжевими колекціями, не закривалися — у них торгівля тривала, як і раніше. Великою популярністю протягом останнього часу також користуються прапори України.
Ще один показник того, що народ тримає себе в руках — відсутність «епідемії» серцевих нападів. Не прийшов до Києва й очікуваний підвищений травматизм. Як розповіли «Дню» в лікарні швидкої допомоги, все як завжди. Щоправда, за останній тиждень знизилася кількість людей, які потрапили до лікарні з запаленням апендикса або з гострим холециститом. Лікарі пов’язують це з тим, що нині люди почали звертати менше уваги на своє здоров’я і, відповідно, рідше набирати «03».
ДО РЕЧІ
Сьогодні у зв’язку з тим, що в місті перебуває велика кількість приїжджих, санітарно-епідеміологічна служба працює у посиленому режимі. Збільшено частоту перевірок об’єктів харчування у центральній частині міста, посилено контроль за виконанням санітарних норм і правил на об’єктах громадського харчування і торгівлі, санітарним станом території. Як повідомляє Київпресінформ з посиланням на прес-службу Міністерства охорони здоров’я, санітарно-епідеміологічна ситуація у місті Києві є стабільною. Рівень захворюваності кишковими інфекціями характерний для даного періоду. Спалахів і групових захворювань не зареєстровано. У той же час головний державний санітарний лікар України Ольга Лапушенко відзначила, що особливу увагу необхідно приділити наметовим містечкам, в яких люди перебувають цілодобово. «Люди повинні мати абсолютний доступ до медичної допомоги, і я звертаюся до представників органів місцевого самоврядування з вимогою забезпечити цілодобове чергування медичних бригад для надання такої допомоги», — зазначила Ольга Лапушенко.