З 26 по 28 жовтня в Києві в рамках акції «Милосердя», яка проводиться вже вшосте, пройшов перший Всеукраїнський фестиваль журналістики з такою ж назвою. Цього року акцією було охоплено близько одного мільйона громадян України, які отримали допомогу від 300 підприємств, установ і організацій на суму близько 55 млн. гривень. Фестиваль же, започаткований Міністерством праці та соціальної політики й Державним комітетом телебачення та радіомовлення, поставив собі за мету активізувати випуск газетно- журнальних публікацій, виробництво радіо- та телепрограм, присвячених актуальним питанням вирішення соціальних проблем людей з особливими потребами, ветеранів війни та праці, людей похилого віку, малозабезпечених тощо.
Незважаючи на те, що фестиваль проводився вперше та був організований у надзвичайно короткі строки, на конкурс надійшло близько тисячі газетних та журнальних публікацій, близько сотні теле- та радіопрограм з усіх куточків України. За словами представників журі фестивалю, у значній частині матеріалів висвітлюється життя та діяльність людей з фізичними вадами, дітей-сиріт, видана ними поезія та проза; однак практично не було представлено матеріалів про діяльність державних органів. Учасники та гості фестивалю могли ознайомитися не лише з журналістськими матеріалами, але й із творчими роботами та промисловою продукцією, виготовленою інвалідами, та мали можливість відвідати підприємства, де працюють люди з інвалідністю.
На засіданнях Всеукраїнських прес-клубів, що відбувалися протягом усіх трьох днів фестивалю, також обговорювалися питання вирішення соціально-побутових проблем людей з особливими потребами та розвитку журналістики в цьому напрямку. Адже, за словами голови Державного комітету ТБ і РМ Івана Чижа, на українському ТБ ще недостатньо соціальної реклами, недостатньо глибоко висвітлюються питання зруйнованих сімей та покинутих дітей. А це — теж тема милосердя, і треба працювати над тим, щоб вона в Україні домінувала. Також на прохання Українського товариства глухих увести на телеканалах титрування новин, Іван Чиж запевнив, що для державних телеканалів це не буде проблемою. Оскільки перед ними потрібно лише поставити таке завдання, а у фінансуванні передбачити витрати на такі потреби. Однак що стосується комерційних мовників — тема дещо складніша. Бо вони, за його словами, значно менше переймаються соціальними проблемами. Як запевнив Чиж, Держкомтелерадіо рекомендуватиме такі нововведення Національній раді з питань телебачення та радіомовлення, яка, видаючи ліцензії на мовлення, може приписати таке положення телеканалам як обов’язкове. Крім того, майже в усіх запитаннях та відповідях висловлювалися побажання, щоб життя інвалідів у публікаціях українських журналістів не висвітлювалося як щось окреме від життя здорових людей. Адже люди з обмеженими можливостями мають почуватися повноцінними членами суспільства.
Цього року учасників фестивалю було нагороджено грамотами, подарунковими книжковими виданнями від Держкомтелерадіо та іншими подарунками. Як запевняють організатори та члени журі фестивалю, за відсутності чітких номінацій важко визначити, наскільки та чи інша телепередача краща, ніж друкований матеріал чи радіопрограма. Тому вже наступного року планується увести різноманітні номінації, започаткувати благодійний центр та офіційне видання фестивалю, а можливо, зробити його ще й міжнародним.