Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Вокалісти згадають Бориса Гмирю

Національна філармонія України нещодавно розпочала новий 141-й концертний сезон
20 жовтня, 2004 - 00:00
ДМИТРО ОСТАПЕНКО

За давньою встановленою традицією він стартував симфонічним концертом, як це було й пам’ятного 1863 року, коли в нашому місті було організовано Київське відділення Російського музичного товариства. З того часу систематично почали влаштовуватись вечори симфонічної, камерної та хорової музики. Нині кращі традиції діяльності товариства, закладені в ХIХ сторіччі, успішно продовжує колектив Національної філармонії України. Про мистецькі події цього сезону розповідає Генеральний директор філармонії Дмитро Іванович ОСТАПЕНКО.

— Традиційно в нас буде багато програм, пов’язаних з українською класичною й сучасною музикою. Це і «Київ-Музик-Фест», і «Музичні прем’єри сезону». Ми продовжимо спільні міжнародні проекти, які вже склалися із іноземними представницькими центрами, посольствами багатьох країн. Так, за підтримки Посольств Німеччини та Франції, а також Гете-Інституту, Французького культурного центру виконали літературно-музичну композицію опери «Фіделіо» Бетховена. Виступили солісти з Німеччини, Франції та України, Симфонічний оркестр філармонії й капела «Думка». Ця опера дуже рідко виконується. Наша прем’єра пройшла з великим успіхом й одержала найвищу оцінку слухачів.

— Чи охоче їдуть до нас виконавці з інших країн Західної Європи?

— Наші фінансові можливості, на жаль, не дозволяють широко залучати виконавців із інших країн. Ми не можемо платити їм великі гонорари, які вони отримують за кордоном. Але ж для багатьох артистів приїзд у Київ — це відкриття України. Спасибі, що нам допомагають іноземні культурні інститути, які працюють в Україні. Вони запрошують виконавців, беруть на себе гонорарну частину та інші витрати. Таким чином ми консолідуємо наші можливості й можемо готувати цікаві музичні проекти.

— А які нині справи з гастролями колективів і митців філармонії?

— Ми маємо перспективний план гастролей. У вересні в Франції гастролював Симфонічний оркестр філармонії. Музиканти вже вчетверте беруть участь у Міжнародному фестивалі у місті Ля Шез- Дьє. Вони виступали разом з капелою «Думка» та відомим польським композитором Кшиштофом Пендерецьким. До речі, під час виконання його «Credo» автор сам стояв за диригентським пультом. Солістами виступили українські та французькі співаки. Як зазначила преса — ті концерти стали окрасою престижного музичного фестивалю.

До Нового року проведемо більше 150 концертів в різних регіонах України. Наш Симфонічний оркестр доволі часто виїжджає в міста, де нема своїх оркестрів чи оперного театру. Недавно оркестр побував у Миколаєві, Сумах, Херсоні, Полтаві.

— Розкажіть про найцікавіші мистецькі події?

— Ми готуємось до проведення Першого Міжнародного конкурсу вокалістів ім. Бориса Гмирі, який пройде в останній декаді листопада. Вшануємо пам’ять видатного піаніста ХХ сторіччя Володимира Горовиця — пройде VI Міжнародний конкурс молодих піаністів (молодша, середня і старша групи).

До нас з концертами приїдуть митці зі світовим ім’ям — Дмитро Башкіров, Наталя Гутман, Елісо Вірсаладзе, Валентин Жук та інші. Зокрема, із Франції приїдуть Патріс Фантанароза (скрипаль), Паскаль Годар (піаніст), з Італії — Мікеле Кампанелла (піаніст), Паоло Пегораро (гітарист), Жауме Торент (гітарист), буде і піаніст Мартінес Мендель — із Іспанії. Це такі постаті, які обов’язково викличуть великий інтерес наших слухачів.

У грудні у нас вперше відбудеться Міжнародний фестиваль гітарної музики, в якому братимуть участь гітаристи з Італії, Іспанії, України.

Пройдуть абонементні концерти «Скрипкова музика» та «Мистецтво фортепіанної гри». В планах сезону будуть виступи провідних колективів України: Національний симфонічний оркестр України, Національний оркестр народних інструментів України, Симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України, капела «Думка», Чоловіча хорова капела та інші колективи і виконавці. Ми прагнемо вийти на дво- трирічне планування основних концертів Колонного залу. Я переконаний, що з часом цей процес буде стабільним.

Микола МАЛІЧЕНКО, спеціально для «Дня». Фото з архіву «Дня»
Газета: