Підрозділам податківців суворо заборонено безпідставно втручатись у діяльність малого та середнього бізнесу, якщо відсутня інформація про скоєння порушення з ознаками злочину, заявив у четвер перший заступник голови Державної податкової адміністрації України, начальник податкової міліції Віктор Жвалюк. На його думку, бюджет зазнає найбільших втрат від несплати податків великим бізнесом. Питання про те, чи допустиме подібне втручання у справи останнього, залишилося без коментарів.
Нові підходи в роботі податкових міліціонерів відтепер, за словами Жвалюка, полягатимуть у тому, що вони діятимуть, перш за все, на упередження, а не на покарання тих, хто вже скоїв злочин. «Іноді відверта розмова куди ефективніша за силу», — розкривав подробиці нової тактики головний силовик податкової служби. Як запевнив Жвалюк, тепер податківці будуть консультувати платників, сприяти тому, аби ті не порушували законодавство, а не чекати злочину й лише тоді шукати винних. У січні-липні цього року понад 700 осіб добровільно погасили заборгованості до бюджету та сплатили фінансові санкції на суму близько 100 мільйонів гривень. І всі вони були звільнені від кримінальної відповідальності.
Жвалюк поскаржився, що одним із найбільш проблемних джерел наповнення державного бюджету є податок на додану вартість. Вже в цьому році виявлено понад чотири тисячі спроб безпідставно отримати відшкодування ПДВ з бюджету на суму 2,7 мільярда гривень, а тільки за липень — понад 1,3 мільярда. Щоб поламати таку тенденцію, податкова міліція з 15 червня проводить операцію «Фірма». Її мета — запобігти створенню фіктивних підприємств. Триває також операція під назвою «Акцизна марка». За час її проведення вилучено товарів на суму понад 95 мільйонів гривень і порушено 1,8 тисячі кримінальних справ.
ДО РЕЧI
На офіційному сайті ДПА України в розділі «Проекти нормативно-правових актів» та на сайтах Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України розміщено проект постанови «Про внесення змін до пункту 8 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору нового зразка з голографічними захисними елементами та маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів», пояснювальна записка та аналіз регуляторного впливу цього акту.
Проект постанови розроблено Державною податковою адміністрацією на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 3 червня 2004 року №17421/3/-04 і спрямована на удосконалення механізму контролю за видачею марок акцизного збору.
Продаж акцизних марок українським виробникам алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюватиметься на підставі рішення комісії, до складу якої входитимуть представники ДПА України, СБУ і МВС України. Порядок роботи комісії визначається спільним наказом цих відомств. Такий продаж зменшить обіг фальсифікованих марок акцизного збору та унеможливить здійснення корупційних діянь у цій сфері, вважають в ДПА.