Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Грабунок» по-українськи

Велике бажання продати і заробити породжує нові форми маркетингу
7 липня, 2004 - 00:00

Афіші найбільшого у столиці універмагу запрошували на акцію з підозрілою назвою «Пограбування по-українськи». Хто і кому буде «чистити» кишені не повідомлялося, але дух авантюризму, що живе у кожній людині, «працював» не гірше реклами, на що і розраховували впорядники, а також власники цього «єврошопу», що орієнтується не тільки на торгівлю за високими цінами, але і на різні розваги.

Об’єкти для «грабунку» у цьому храмі торгівлі, безумовно, були. Причому на будь- який смак. А ось з грабіжниками, тобто з покупцями, як виявилося, справа була складнішою. Не тягнуло їх сюди чомусь. Ось тому адміністрація і вирішила прочинити на певні секунди свої заповітні сейфи.

Ідея акції полягала у тому, що кожен, хто відвідає універмаг до певного числа, може спробувати спустошити його касу. Право на участь у пограбуванні можна виграти, заповнивши анкету і відповівши на просте запитання. Переможця у цій найпростішій вікторині (запитання: скільки поверхів має паркінг універмагу) чогось обшукують охоронники, а потім замикають у величезному сейфі з прозорого пластику, куди подається щось на зразок диму, що злегка розсіюється мигалками. Через 45 секунд (рівно стільки часу є у «грабіжника») не надто задоволений своїми заробітками в опозиційній газеті журналіст вийшов із сейфу, тримаючи у руках свої награбовані 58 гривень. Відверто скажемо, не густо. Але, безумовно, азартно. А ще дещо сумнівно, щоб людина, яка позиціонує себе як покупець такого солідного магазину, почала бруднитися за таку або навіть трохи більшу суму.

Свою думку про ефективність цієї акції «Дню» виклала директор маркетингового відділу універмагу Оксана Кондрашова. «Сьогодні на ринку жорстка конкуренція. Торгові центри ростуть мов гриби! Щоб виділятися, ми хочемо позиціонувати універмаг ще і як розважальний центр. Наразі у нас нове керівництво — універмаг відродився завдяки інвестиціям із США. У американських торгових центрах подібна «грошова машина» з’явилася вже давно і мала грандіозний успіх. Ми вчимося залучати клієнтів. Тому промоакції проводитимемо регулярно, щоб у вихідний день у людей навіть не виникало питання — куди піти.»

Проте універмаг досі не пограбовано: найспритніший за весь час проведення відповідних навчань «злодій» поніс додому лише 576 гривень. Як тут не пригадати сеанс чорної магії Воланда у московському «Вар’єте» з червінцями, що летять зі стелі! Можна передбачити, що «принади» з дармовими грошима почнуть тепер кочувати з універмагів у супермаркети і навпаки. Подейкують, «промо від Воланда» незабаром мають намір позичити у торгових працівників і політтехнологи. Ось це буде життя. Роботу до біса — гайда, хлопці, грабувати!

Ольга ФЕДОРОВСЬКА, «День»
Газета: 
Рубрика: